מחליפה אסטרטגיה: רשת האופנה החרדית קידישיק עוברת לזכיינות

בחצי השנה האחרונה עברה הרשת תהליך של התייעלות שבמסגרתו היא סגרה 3 סניפים

רשת האופנה החרדית קידישיק משנה כיוון: הרשת, הפועלת היום בהפעלה ישירה, תעבור לשיטת הזכיינות. הכוונה היא להעביר את מרבית הסניפים לידי זכיינים ולהמשיך ולפתח את הרשת.

רשת קידישיק, שנוסדה ב-1995, מונה היום 14 סניפים בפריסה ארצית הפועלים בקרב ריכוזי אוכלוסייה חרדית, לרבות בירושלים, בני-ברק, חיפה, נתניה, מודיעין-עלית ואשדוד. הרשת ממוצבת גבוה יחסית למגזר, והיא מציעה אופנה לבנים ובנות, מינקות ועד גיל 13 לערך.

הרשת הוקמה על-ידי הזוג שניאורסון לאחר מספר שנים שבהן הזוג שיווק בגדים בסיטונאות תחת השמות "אסתי" ו"מנדי". זאב זיילר, חתנו של שעיה בוימלגרין, רכש ב-2002 50% מהרשת, כאשר הרשת מנתה 5 סניפים. באפריל 2008 רכש זיילר את יתרת המניות ברשת, וזאת לאחר סכסוך ממושך שהתגלע בין בוימלגרין ליוסי שניאורסון, שניהל חלק מעסקיו של בוימלגרין בארץ.

בחצי השנה האחרונה עברה הרשת תהליך של התייעלות שבמסגרתו היא סגרה 3 סניפים. הרשת סגרה סניפים ברחוב ירמיהו בירושלים וברחוב שטראוס בירושלים. הסניף ברחוב שטראוס נסגר בשל סמיכותו לסניף אחר שפתחה הרשת בכיכר השבת בעיר.

כמו כן, סגרה הרשת את הסניף בקניון בית"ר. "המגזר שלנו לא כל-כך אוהב ללכת לקניונים, אפילו כשמדובר בקניון הנמצא בתוך שכונה חרדית. דמי השכירות היו גבוהים, והתנועה בקניון היתה דלה", מסביר זיילר.

בימים אלה שוקלת הרשת לסגור סניף נוסף. במקביל לסגירת הסניפים, שינתה הרשת לוקיישנים של שתי חנויות נוספות.

בשנת 2008 רשמה הרשת ירידה של 25% במכירות שהסתכמו בכ-30 מיליון שקל, וזאת לעומת מכירות של 40 מיליון שקל בשנה שקדמה לה. לדברי זיילר, "חלק מהירידה במכירות ב-2008 היא לא בשל המיתון, אלא בשל חילופי הבעלות. לא היה לי מושג בתחום הטקסטיל. המותג לא נוהל עד אז נכון.

"הקונספט שלי הוא להשאיר את האיכות, אבל להוריד את המחירים כדי לאפשר למותג להתמודד עם התחרות בשוק, וזאת במקביל להפסקת המבצעים. בסופו של יום, כתוצאה ממדיניות זאת, אנחנו עולים ברווחיות. גם מרבית רכישות הסחורה שנעשו באמצעות משרדי קניות, נעשות כיום ישירות על-ידי החברה - דבר החוסך עלויות".