מבולבלים? האוצר משיק אתר ייעודי המספק מידע על חיסכון פנסיוני

באתר מוצג המידע לציבור בצורה פשוטה, כדי להעלות את המודעות ביחס לאפשרויות של החוסכים לפני גיל הפרישה

הציבור הישראלי אינו מודע לחיסכון הפנסיוני שלו ולחשיבות הרבה שיש לחיסכון זה על החוסן הפיננסי העתידי שלו. עובדה מצערת זו הובילה את משרד האוצר להשיק ביום שבת האחרון קמפיין הסברה חשוב שמטרתו להגביר את מודעות הציבור לחשיבות החיסכון הפנסיוני ולהביא לשיפור המעורבות הצרכנית בתחום זה. במסגרת זו השיק האוצר, שאחראי על הסדרת תחום החיסכון הפנסיוני בהובלת אגף שוק ההון ביטוח וחיסכון בראשות ידין ענתבי, אתר אינטרנט ייעודי לנושא החיסכון הפנסיוני.

לדביר הממונה ענתבי, "חשוב מאוד שהציבור בישראל יהיה מודע יותר לנושא החיסכון הפנסיוני. הכלים המוצעים באתר יסייעו לחוסכים להכיר את האפשרויות השונות העומדות בפניהם באשר לחסכונם לקראת גיל הפרישה".

האתר, בכתובת http://www.pensia.mof.gov.il, מכיל מידע והסברים על תחום החיסכון הפנסיוני, מכשירי החיסכון הקיימים והגורמים המשווקים אותם. ההסברים שבאתר האינטרנט של האוצר פשוטים וברורים גם, ובעיקר, לאלה שאינם מבינים ומתמחים בתחום הפנסיוני.

בין השאר מוסבר באתר מהו חיסכון פנסיוני, מה ההבדל בין אפיקי החיסכון השונים - קרנות פנסיה, ביטוח חיים של חברות הביטוח וקופות הגמל, כיצד לדעת היכן מנוהל החיסכון, כיצד לקרוא את הדו"ח השנתי של חברות הביטוח, קופות הגמל וקרנות הפנסיה וכן כיצד ניתן לנייד את החיסכון שלך ממוצר אחד לאחר, ומהו ההבדל בין יועץ פנסיוני לסוכן ביטוח פנסיוני.