אנדרי דהן: דו"חות קומברס יתפרסמו בתחילת 2010; החברה לא פרסמה דו"חות למעלה מ-3 שנים

נשיא ומנכ"ל קומברס התייחס לדברים במסגרת דיווח החברה על מינוי סמנכ"ל כספים חדש, סטפן סוואד, שיכהן גם כסגן נשיא קומברס ■ באפריל דיווחה החברה הבת אולטיקום על חלוקת דיבידנד נרחבת בהיקף 200 מיליון דולר

קומברס מדווחת היום על מינוי סמנכ"ל כספים חדש, אבל את עיני המשקיעים צפוי לתפוס דווקא פרסום אחר שנלווה להודעה: התייחסות של נשיא ומנכ"ל החברה, אנדריי דהן, למועד פרסום הדו"חות הכספיים שלה.

קומברס, המספקת שירותי בילינג לחברות טלקום, לא פרסמה דו"חות למעלה משלוש שנים, בעקבות פרשת התיארוך לאחור של האופציות שהוענקו לבכירי החברה. כעת, אומר דהן, שהחברה מצפה להשלים את הכנת הדו"חות ולפרסמם "בתחילת 2010". זו אינה הפעם הראשונה שדהן נותן הערכה לגבי תאריך פרסום הדו"חות, כאשר בקיץ 2008 ציין במכתב לעובדים כי החברה התכוונה לפרסם את הדו"חות המתוקנים "במהלך הסתיו", אך היקף העבודה הנדרשת בהכנת הדו"חות גרם לכך שהם עדיין לא פורסמו.

דו"חות מלאים ומבוקרים קומברס אמנם לא מפרסמת, אבל מפעם לפעם היא מפרסמת נתונים חלקיים מהמאזן שלה. כך, במארס האחרון דיווחה קומברס כי בסוף ינואר היו בקופתה 1.3 מיליארד דולר במזומן ובהשקעות. באפריל דיווחה החברה הבת אולטיקום על חלוקת דיבידנד נרחבת בהיקף של 200 מיליון דולר, מתוכה צפויה קומברס לכ-138 מיליון דולר לפני מס.

עם הודעת אולטיקום על הדיבידנד בחודש שעבר, היא גם מסרה תאריך שבו צפויים להתפרסם דו"חותיה - עד סוף אוקטובר השנה. על מנת שדו"חות קומברס טכנולוגי' (החברה האם בקבוצה) יפורסמו, צריכה חברת הבת השנייה, ורינט, לפרסם גם היא את דו"חותיה, אך זו לא מסרה עד כה מתי היא צפויה לעשות כן.

בתוך כך, בשבוע שעבר דיווחה קומברס על פירעון מוקדם של האג"ח להמרה שלה, בגובה 417 מיליון דולר. מועד הפירעון המקורי של האג"ח חל בשנת 2023, אולם למשקיעים ניתנה נקודת יציאה, ורובם בחרו לנצל אותה ולקבל את כספם בחזרה.

ובחזרה להודעה המקורית - לתפקיד סמנכ"ל הכספים של קומברס מונה סטפן סוואד, שיכהן גם כסגן נשיא תחת דהן. סוואד, 47, שיחליף בתפקיד את ג'וזף סינסיני, כיהן בעבר כסמנכ"ל הכספים בפאני מיי האמריקנית.

עוד לפני הדיווח הרשמי, מניית החברה, הנסחרת ברשימת הפינק שיטס האמריקנית לאחר שנגרעה ממדד הנאסד"ק עקב הפסקת הדיווח החשבונאי, עלתה ביום שישי האחרון בכ-8.0%.