רה"מ בנימין נתניהו: "אנחנו במצב יותר טוב מיתר העולם"; ציפי לבני: "זה ראש ממשלה שכל מה שמאפיין אותו זה שהוא מ-פ-ח-ד; תהיה גבר - תתקפל"

לבני על הטלת המע"מ על ירקות ופירות: "אתה מתעקש במקום הלא נכון" ■ נתניהו: "עשינו הדברים הנכונים להביא ליציבות בכלכלה" ■ לבני: "כשדיברת על בלימה ותנופה התברר שאין איש ליד ההגה; ראינו אותך מתקפל ומזגזג וזה לא נסלח כי בכלכלה אתה מבין. לתקציב לשנתיים אין קשר למשבר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום במליאת הכנסת במהלך דיון מיוחד שיזמה קדימה בנושא משנתו הכלכלית: "נוסף למשבר הכלכלי שפוקד אותנו אנחנו ניצבים לפני אתגרים ביטחוניים מיוחדים ששום מדינה אחרת אינה נדרשת להתמודד עימה - וזה מחייב את כולנו לצאת מהפלגנות הרגילה - יש גם רגעים לא רגילים וצריך לאחד כוחות".

"הבאנו לאיזון בעת הזו בין שני צרכים ענקיים מתנגשים - צורכי הכלכלה והרווחה אל מול צורכי הביטחון - הבאנו לאיזון בתקציב הזה. אנחנו איננו נמצאים בזמנים רגילים - אנחנו במצב יותר טוב מיתר העולם".

"הדבר הכי מסוכן הוא לא לזהות סכנה בזמן. התפקיד של מנהיגות היא קודם כל לזהות את הסכנות ולהיערך לקראתן. זה מחייב קביעת סדרי עדיפויות וקבלת החלטות. מחובתי כראש ממשלה היא לעיתים להחליף את סדרי העדיפויות למען הצרכים הקיומיים של ישראל ובאותה מידה שצריך לזהות סכנות ולהיערך מולן. צריך גם לדעת לזהות הזדמנויות ולפעול למימושן".

עוד אמר נתניהו: "היעד שלנו היה קודם כל להביא ליציבות ולהעביר תקציב בממשלה לשנתיים - וזה בתוך 6 שבועות. עשינו את זה. היעד שלנו היה להגיע לעסקת חבילה במשק - ועשינו את זה. כדי לאחד את הכוחות בזמן שהממשלה נמצאת תת מתקפה איומה העברנו במהירות רפורמה היסטורית במנהל מקרקעי ישראל- וכאן עוד אצטרך את עזרתכם בכנסת".

"היעד היה להביא לאחדות רחבה ככל האפשר עם מי שרצה בה - וגם את זה עשינו. כל אלה היו הדברים הנכונים לעשותם כדי להביא ליציבות בכלכלת ישראל אל מול משבר העולמי שלא טופל".

לבני בנאום תוכחה

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני אמרה לנתניהו: "אם יש משהו שהצלחת לעשות, אדוני ראש הממשלה זה להפוך את כל אזרחי ישראל מודאגים. יש מאות עוזרים, עשרות שרים, אבל אין ממשלה, אין חזון". "האם זה ראש ממשלה בלי חזון ודרך או שהוא רק לחיץ וסחיט? כנראה שכל תשובות נכונות. זה ראש ממשלה שכל מה שמאפיין אותו זה שהוא מ-פ-ח-ד".

"לא הבנתי למה אתה נותן לישראל ביתנו את כל מה שליברמן רק חלם ולא העז לבקש - וקיבל. ראש ממשלה מפחד- שבלי כל החבילה הקואליציונית הזו הוא לא יהיה ראש ממשלה. אח"כ ראיתי אותך ממנה את שרי הליכוד - כל מי שרצה קיבל. אח"כ הסתבר שאתה מפחד לא רק משותפים הקואליציוניים".

"ראינו אותך מתקפל ומזגזג וזה לא נסלח כי בכלכלה אתה מבין. אתה יודע שהתקציב לשנתיים אין בינו ובין המשבר כלום". "זה לא נסלח כי יש ראשי ממשלות שלא מבינים בכלכלה אבל אתה מבין - ועושה הכל לא נכון. אתה מתקפל בפני האנשים הלא נכונים. ראינו את הזיגזג".

"גם היום אתה מתעקש במקום הלא נכון", הוסיפה לבני, "הטלת המע"מ על ירקות ופירות לא מובנת. תהיה גבר - תתקפל. הרי בסוף תתקפל וזה יקרה לך כשלא תתכוון, זה קרה לך כל כך הרבה פעמים". "כשדיברת על בלימה ותנופה התברר שאין אף אחד ליד ההגה".

"פעם אחת תקשיב למה שאומר הבית הזה ותתקן את כל מה שטעון תיקון. אני חושבת שהמצב שבו ציבור מורגל שבו פוליטיקאי אומר משהו לפני בחירות ויום אחרי משנה אותה - זו כבר בעיה שקשורה לפוליטיקה הישראלית וההתנהלות שלך רק מחזקת אותה".

"אתה איבדת את העולם", אמרה, "לא רק את עולמך שלך אלא את העולם כולו. כשאמרת לפני הבחירות שמילים זה דבר הפיך - תירגמו את זה לעולם כולו. תגיד לציבור מה אתה חושב, לאן אתה רוצה להוביל אותו".