ירום אריאב ושוקי אורן מתנגדים לתשלום הבונוס ליו"ר בנק דיסקונט לשעבר, אריה מינטקביץ

במכתב ששלחו לגיורא עופר, מנכ"ל הבנק, הם מציינים: "בתקופה בה אנו מצויים, ביצוע התשלומים האמורים לעיל אינו עולה בקנה אחד עם תכלית הוראת חוק המניות הבנקאיות שבהסדר"

משרד האוצר הודיע היום לבנק דיסקונט על התנגדותו המוחלטת להליך הבוררות בעניין ביצוע תשלומים ליו"ר הקודם של הבנק, אריה מינטקביץ'. "אנו עומדים על התנגדותנו לביצוע התשלומים שעל הפרק. עצם ההסכמה בדבר זכאותו של מינטקביץ' לתשלומים אינה מקובלת עלינו ואנו מתנגדים בתוקף להליך בוררות המבוסס על הסכמה כזו" ,כותבים החשב הכללי, שוקי אורן ומנכ"ל האוצר, ירום אריאב. באוצר מבהירים כי עמדתם מקובלת גם על בעלי השליטה בדיסקונט - קבוצת ברונפמן שראן.

באוצר מדגישים כי כל תשלום למינטקביץ' מחייב אישור אסיפה כללית ואין בקיום מנגנון בוררות כדי לעקוף את הצורך באישור זה. בנוסף סבורים באוצר כי "בעצם העברת הנושא לבוררות על ידי הבנק יש משום הסכמה עקרונית לעמדת מינטקביץ' ונקיטת עמדה על ידי הנהלת הבנק והדירקטוריון לפיה מקובל עצם התשלומים וכל שנותר הוא לקבוע את סכומם".

בתחילת מרס הגיעו מנטקביץ' ודיסקונט להסכמות בדבר העברת דרישותיו הכספיות של מינטקביץ' מהבנק לבוררות. מינטקביץ' שהיה יו"ר דיסקונט בשנים 1997-2006, דורש לקבל מהבנק מענקים בסך 17 מיליון שקל. האוצר טרפד את הבוררות בעצם התנגדותו. בפגישה שנערכה בשבוע שעבר ביקש הבנק מהאוצר לשקול שוב את עמדתו.