הסיוע של התמ"ת והאוצר לתעשייה בפריפריה: מענקים של עד 20% מהשקעת המפעל

יזכו למענק חמישה עסקים גדולים שישקיעו לפחות 300 מיליון שקל כל אחד בהרחבה או הקמת מפעל בפריפריה ■ במקרה של העתקת מפעל יינתן מענק העתקה בסך 15 מיליון שקל

לאחר שדובר רבות במהלך הדיונים במסגרת השולחן העגול בין ההסתדרות, המעסיקים והאוצר על סיוע למפעלים בפריפריה, מפרסמים סוף-סוף משרדי התמ"ת והאוצר את תנאי הסיוע לעידוד הקמת מפעלים מחוללי שינוי באזורי הפריפריה.

המסלול, שיופעל במרכז ההשקעות של התמ"ת המנוהל על-ידי חזי צאיג, יעניק מענקי הון למפעלים באזור הפריפריה אשר יעמדו בתנאים הבאים: יצירת פעילות חדשה בפריפריה, קרי העברת פעילות של החברה ממחוזות המרכז לאזורי הפריפריה, או הרחבת פעילות של מפעלים קיימים בפריפריה; היקף השקעה מינימלי של 300 מיליון שקל למפעל, והעסקה של לפחות 400 עובדים; מיקום באזורי תעשייה בפריפריה בהם יש עתודות קרקע מפותחות ולא משווקות של לפחות 100 דונם, והיקף השיווק של הקרקע נמוך מ-60% מסך השטחים המתוכננים לתעשייה.

הקצאת המענקים תינתן לחמישה מפעלים גדולים לכל היותר, במקצים נפרדים ותחרותיים באזור הפריפריה, בנפות: גולן וצפת כמקשה אחת, כנרת ועמק יזרעאל כמקשה אחת, נפת עכו ונפת אשקלון ומחוז דרום כמקשה אחת (שני מפעלים).

שיעור המענק המקסימלי שיקבל מפעל יעמוד על 20% מהיקף ההשקעה הכוללת שלו, ותינתן אפשרות למתן תוספת של עד 5% במקרים בהם הזוכים יקדימו את מועד הקמת המפעל. כמו כן, במקרים של העתקת מפעל יינתן בנוסף למענקי השקעה גם מענקי העתקה בהיקף של עד 15 מיליון שקל.