גלישה וצפייה מהכורסה: Qwiji מאפשר לקבל את המידע באינטרנט - בפורמט טלוויזיוני

המנכ"ל ארז שמש: "עומס המידע באינטרנט גורם לשיתוק. הגולשים נמצאים בחיפוש מתמיד וזה מונע מהם להגיע להרבה מידע. הפלטפורמה שלנו מציעה צריכת תוכן באינטרנט שמשלבת בין 2 העולמות"

האינטרנט כבר מהווה חלופה לא רעה לפלטפורמה הטלוויזיונית, ושיעור החדירה שלו ממשיך לגדול בעולם. אולם, צרכנים עדיין מבלים זמן רב יותר בממוצע מול הקופסה שבסלון, בהשוואה לזמן הגלישה הממוצע שלהם, ואת זה מתיימרים היזמים ארז שמש (מנכ"ל החברה) ויניב חכים (סמנכ"ל טכנולוגיות) לשנות, באמצעות הסטארט-אפ Qwiji אותו הקימו ב-2008.

"עומס המידע שקיים באינטרנט גורם לאנשים לשיתוק", סבור שמש, "והגולשים נמצאים בתהליך של חיפוש מתמיד. זה מונע מהצרכנים להגיע להרבה מידע". הפלטפורמה של Qwiji מציעה למשתמשים דרך חדשה לצריכת תוכן באינטרנט, "שמשלבת בין 2 עולמות: הטלוויזיה והאינטרנט", הוא מסביר. "מצד אחד, הפשטות של השידור הטלוויזיוני, ומצד שני העושר והאינטראקטיביות שמציע הווב".

Qwiji מאפשר למשתמשים לצפות, ליצור ולחלוק בתוכני אינטרנט, אשר מוצגים בפורמט של תוכנית טלוויזיונית. כך, יכולים משתמשים להקליד בתיבת החיפוש שם של להקה אהובה, לדוגמה, והמערכת מייצרת בתוך מספר שניות תוכנית טלוויזיונית, שמורכבת מקליפים של הלהקה הלקוחים מ-YouTube ודפי ווב. "זה מאפשר ליצור ערוצי טלוויזיה אינטרנטית אישיים או תכנים מקוריים, אחריהם יכולים משתמשים אחרים לעקוב, להגיב ולדרג".

לדברי שמש, "הפלטפורמה שלנו מאפשרת לגולשים לגלות דברים שמעניינים אותו באינטרנט, להישען אחורה ולצפות, בדומה לחוויה הטלוויזיונית". המערכת מייצרת תוכניות ווביות גם מקבצי RSS, ובקרוב אף תאפשר לגולש ליצור בעצמו תוכנית. המערכת שמוצגת למשתמש מתפקדת כדפדפן לכל דבר, ולכן הגולש יכול לבחור לגלוש באתר מסויים, שהוצג בפניו, ואחר כך לחזור לקטע הספציפי ששהה בו קודם. בנוסף, הפלטפורמה היא מערכת לומדת, שתדע להציע תכנים נוספים, על פי הרגלי הצריכה של המשתמש.

עד כה פעלה Qwiji במימון עצמי של היזמים, שהשקיעו כ-100 אלף דולר, וכעת הם מחפשים לגייס בין חצי מיליון למיליון דולר נוספים. האתר הושק בגרסת בטא פתוחה לפני כחודש, ומספר המשתמשים בו עומד על כ-2,000 איש, מכל רחבי העולם. "מדובר בשירות שמתאים מאוד לחוויית הגלישה בסלולר, ולמגמה של חיבור הטלוויזיה והמחשב", מסביר שמש.

מה המודל העסקי?

שמש: "נשלב פרסומות חכמות בתוך קטעי הווידיאו, בדומה למקבצי הפרסומות בטלוויזיה". בהתאם לכך, בתוכנית שתציג רק עמודי ווב סטטיים, תשולבנה פרסומות שיציגו לגולש את המיניסייט, ויביאו אותו ישירות לאיפה שהמפרסם רוצה. "המטרה היא ליצור שיתופי פעולה עם גופי מדיה מובילים, שיציעו לגולשים שלהם את השירות שלנו".

בין החברות שמציעות שירותים דומים ל- Qwiji ניתן למצוא את Serachme ו-Viewzi, אולם שמש טוען כי "אלו מנועי חיפוש שמאפשרים למצוא ולצרוך תכנים בתצוגות שונות, ואילו אנחנו מציעים מעין דפדפן וירטואלי, שמוריד מהגולשים את הצורך לעבור על כל התוצאות הללו". לדבריו, "אנחנו מציעים חוויה ממכרת ואת האפשרות לחוות את האינטרנט מעיניים של משתמשים אחרים".