אוסיף של שלמה אייזנברג מודיעה: לא נעמוד בתשלום האג"ח הקרוב

בחודש הבא, חל מועד תשלום הקרן למחזיקי אג"ח ד', בגובה של כ-85 מ' ש', אך אוסיף "טרם השלימה מימוש הנכסים לצורך התשלום", ומבקשת לדחותו ל-20 בספטמבר

פחות מחצי שנה לאחר שרכש שלמה אייזנברג את השליטה בחברת אוסיף מידי ארקדי גאידמק, מודיעה היום חברת הנדל"ן כי לא תעמוד בהחזר הקרן למחזיקי האג"ח שלה במועדו. עם זאת, תשלם בזמן את הריבית (קופון של 5.2%) בסך כ-6 מיליון שקל.

התשלום המדובר, בגובה של כ-85 מיליון שקל למחזיקי אג"ח מסדרה ד', אמור היה להיות משולם בחודש הבא. החברה מסרה כי "טרם עלה בידיה להשלים את מימוש הנכסים אשר יועדו לתשלום הקרן הקרוב, ובכוונתה לפעול לזימון אסיפה מיוחדת של מחזיקי איגרות החוב, שתדון באישור דחיית תשלום הקרן עד ל-20 בספטמבר".

אוסיף זקוקה לאישור הנאמן של סדרה ד', בנק איגוד, לדחיית התשלום, אך אין ספק שההודעה הדרמטית שלה היום תעורר את כל מחזיקי האג"ח, שכבר כעת חלקם מפגינים מיליטנטיות ודורשים פירעון מיידי. היקף ההתחייבויות השוטפות של אוסיף נכון לסוף 2008 עומד על 1.5 מיליארד שקל, והתחייבויות לזמן ארוך מסתכמות ב-1.4 מיליארד שקל.

אג"ח ד' של אוסיף נסחרת בתשואת זבל של 115%, והיום הגיבה בירידה של 4%. גם מניית אוסיף ירדה היום ב-2.9%, למחיר המשקף לחברה שווי שוק של 165.9 מיליון שקל בלבד. נזכיר, כי את השליטה באוסיף (66.3%) רכש אייזנברג בדצמבר האחרון באמצעות ישרס, תמורת 135 מיליון שקל.

"ארנסון יצרה לנו בור"

לאייזנברג היה מושג כלשהו לגבי אופן הניהול של אוסיף בשנים האחרונות, בטרם רכש אותה, אך מקורבים להנהלת החברה טענו היום כי "מצאנו חורבן כללי, אך אנו מנסים לייצב את המערכת. הבור הגדול מבחינתנו הוא חברת הבת, ארנסון". עבור חברת ההנדסה, שהשליטה (90.5%) בה נרכשה לפני שאייזנברג נכנס לאוסיף, באוקטובר 2007, שילמה אוסיף בהובלת גאידמק 145.3 מיליון שקל.

עד עתה הסבה ארנסון לאוסיף נזק של רבע מיליארד שקל, אם מחשבים את עלות הרכישה והזרמת ההון שבוצעה כדי למנוע את קריסתה. עם זאת, החברה זכתה בחודשים האחרונים בחוזים חדשים, ויתכן שארגון מחדש שמבצע אייזנברג בארנסון עצמה ובאוסיף יניב עוד פירות.