חוסל ראש הזרוע הצבאית של חמאס בחברון

בפעילות משותפת של צה"ל והימ"מ חוסל עבד אל-מג'יד דודין, בכיר חמאס שהיה מבוקש על ידי כוחות הביטחון במשך 14 שנים ■ דודין היה אחראי לחלק מפיגועי ההתאבדות באוטובוסים באמצע שנות ה-90

חדשות 2 ב - MAKO / לחדשות 2 ב - 'רשת'

לאחר 14 שנים של מרדף, צה"ל מחסל טרוריסט בכיר: עבד אל-מג'יד דודין - שאחראי למותם של עשרות ישראלים במהלך השנים.

החיסול אירע בשעות הצהריים כאשר כוח של צה"ל בשיתוף כוחות ימ"מ של המשטרה איתרו וחיסלו את המחבל בכפר שבדרום הר חברון. הכותר כיתר מבנה בו הוא הסתתר, והמבוקש התבקש לצאת. המחבל פתח באש לעבר הכוח ובתגובה נורה ונהרג. יחד עימו נתפס סייען הנמצא עתה בחקירה.

"נגיע לכל מחבל שהרג אזרחים ישראלים", אמר מפקד אוגדת יהוד ושומרון, תת-אלוף נועם תיבון בעקבות המבצע. "נמשיך להילחם בטרור ולהגן על אזרחי ישראל". על השבחים הצטרף גם מפקד פיקוד מרכז, האלוף גדי שמני שמציין את הפעולה כעוד צעד "במלחמה העיקשת נגד הטרור".

דודין נחשב לראש הזרוע הצבאית של חמאס באיזור חברון. במשך 14 שנים הוא הסתתר והקשה על ניסיונות האיתור של כוחות הביטחון. הבכיר היה עצור בתקופה מסויימת גם ברשות הפלסטינית אך שוחרר עם פתיחת האינתפיאדה בספטמבר 200 במסגרת מדיניות המעצרים הפלסטינית של "הדלת המסתובבת" במהלכו כוחות הרשות עוצרים, ותוך זמן קצר משחררים פעילי טרור.

דודין הקים במהלך השנים מספר חוליות שביצעו פיגועי טרור קטלניים. בין היתר הוא אחראי לפיגועי ההתאבדות בקו 26 בירושלים בשנת 1995 בו נהרגו בסמוך לבית הספר רנה קסין 4 אזרחים. בנוס היה מעורב גם בהוצאה לפועל של הפיגוע בקו 20 ברמת גן, גם כן בשנת 1995 שבו נהרגו 6 אזרחים.