רבעון ראשון של שלמה אייזנברג באוסיף: הפסד של 28 מיליון שקל והתחייבויות של 2.9 מיליארד שקל

חברת הנדל"ן כבר הודיעה שלא תוכל לעמוד בתשלום הקרן בחודש הבא למחזיקי האג"ח ■ פועלת למכירת אחזקותיה בפרויקט התפלת המים בפלמחים ומכירת נכסי נדל"ן ברומניה

שלמה אייזנברג שרכש את השליטה באוסיף השקעות מגאידמק בדצמבר האחרון לא פילל בחלומותיו הגרועים למצוא כזאת קטסטרופה, אך הוא פועל לצמצום ההפסדים, ארגון מחדש ופריסת חובות. אוסיף השקעות, הנמצאת בשליטת ישרס של אייזנברג, סיימה את הרבעון הראשון של השנה בהפסד של 28 מיליון שקל, לעומת הפסד של 60 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

ההפסד נגרם בעיקר מהפסדים בחברת הבת ארנסון (הסובלת מגרעון תזרימי) מפעילותה הקבלנית וממימוש רכוש קבוע, משערוך שלילי של פרויקט רחובות בחברת הבת עוגן ומהוצאות המימון בחברה. למרות שהמדד היה נמוך (0.7%-) ברבעון הראשון הוצאות המימון של החברה גבוהות בגלל האשראי הגדול שלה.

ההתחייבויות השוטפות של אוסיף מסתכמות ב-1.9 מיליארד שקל וההתחייבויות לזמן ארוך ב-984 מיליון שקל. ההון העצמי 9% בלבד מהמאזן והחברה תתקשה לעמוד בהחזר החובות בזמן. יום לפני פרסום התוצאות לרבעון הראשון של השנה דווחה אוסיף שלא תוכל לעמוד בתשלום הקרן בחודש הבא בסך של 85 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ד'.

את תשלום הריבית בסך של 15 מיליון שקל אוסיף תשלם בזמן. במקביל החברה תפעל למימוש אחזקותיה בפרויקט ההתפלה בפלמחים ובפרויקטים של נדלן ברומניה. ביום שלישי הקרוב תתקיים אסיפה של מחזיקי אג"ח ד' בה ידונו בהצעת החברה להסדר חוב שיכלול את דחית התשלום.

בנטרול הרפתקאות החברה באירופה ורכישת חברת ההנדסה ארנסון, מרבית הפרויקטים של אוסיף בישראל התחום הנדל"ן למגורים מצליחים.

החברה רשמה ברבעון הראשון צמיחה של 51% בהכנסות ל-134 מיליון שקל ותזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה חיובי בהיקף של 17.6 מיליון שקל.