האם הריבית על משכנתאות בארה"ב בסימן ירידה? עליות שערים באג"ח של פאני מיי ופרדי מאק

הראלי באגרות החוב בשוק האמריקני השבוע הגיע בשלב מסויים לרמה הגבוהה ביותר מאז 1984 ■ התשואה לפדיון באג"ח ל-30 שנה בריבית קבועה ירד ל-4.36% לשנה ■ המרווח בין האג"ח של סוכנויות מימון המשכנתאות לאג"ח הממשלתיות חזר לרמתו מ-1992

האם הריבית על משכנתאות בארה"ב בסימן ירידה? עליות שערים נרשמים היום (ו') באג"ח של סוכנויות מימון המשכנתאות פאני מיי ופרדי מאק, מה שעשוי להביא לירידת הריבית על משכנתאות חדשות בארה"ב, ובכך לתרום לשיקומו של שוק הדיור האמריקני.

הראלי באגרות החוב בשוק האמריקני השבוע הגיע בשלב מסויים לרמה הגבוהה ביותר מאז 1984, על רקע זינוק חד בשערי אגרות החוב של ממשלת ארה"ב - אך בהמשך הצטמצם המרווח לרמה שלו משלהי ינואר השנה.

התשואה לפדיון באג"ח ל-30 שנה בריבית קבועה ירדה ב-0.16% ל-4.36% לשנה. עדיין, מדובר בתשואה לפדיון גבוהה מרמת השפל שנרשנה ב-20 במאי (3.94% לשנה). המרווח בין האג"ח של סוכנויות מימון המשכנתאות לאג"ח הממשלתיות חזר לרמתו מ-1992.

סקוט סימון, ראש מחלקת השקעה באג"ח מגובות במשכנתאות בקרן ההשקעה הגדולה ביותר בעולם, פימק"ו של ביל גרוס, הסביר לערוץ הטלוויזיה העסקי של סוכנות הידיעות "בלומברג": "רכישות האג"ח התחזקו היום כיוון שהתשואות לפדיון עלו לרמה כזו שמשכו ביקושים. הפדרל ריזרב רוכש בשוק הפתוח אג"ח של הסוכניות על מנת למנוע מעלויות מימון רכישת בתים להמריא לשחקים".

ובחזרה לשאלה שנשאלה בראשית הידיעה, התשובה היא שלילית. נהפוך הוא; מנתונים שאסף אתר ציטוט הנתונים הבנקאיים BankRate עולה, כי הריבית על משכנתאות ל-30 שנה זינקה בחדות ביומיים האחרונים, כשעלתה מריבית ממוצעת של 5% ל-5.27% במונחים שנתיים.