אלווריון זכתה ב-3 עסקאות, אחת מהן בהיקף 7 מיליון דולר

העסקאות - בניגריה, בפפואה גינאה החדשה ובנורבגיה ■ היקפי שתי העסקאות האחרונות לא פורסמו

על רקע כנס של תעשיית ה-WiMAX שנערך באמסטרדם, אלווריון מדווחת היום (ג') על שלוש עסקאות WiMAX חדשות שבהן זכתה. אלווריון, בניהולו של צביקה פרידמן, מספקת מערכות תקשורת אלחוטיות בפס רחב.

אחת העסקאות שעליה דיווחה החברה היא עסקה בהיקף של 7 מיליון דולר בשלב הראשון, עם חברת התקשורת הניגרית Mobitel, ובמסגרתה אלווריון תספק פתרונות WiMAX מקצה לקצה לצורך בניית רשת תקשורת בפס רחב. בעזרת פתרונות ה-BreezeMAX של אלווריון, מוביטל תציע שירותי קול ומידע בפס רחב לתושבים ובתי עסק ברחבי ניגריה, כשהשלב הראשון יבוצע במספר ערים מרכזיות. בשלב הראשון, שיתבצע במהלך הרבעון השלישי של השנה, רשת ה-WiMAX תכלול 20 אלף מנויים. אלווריון תספק במקביל למוביטל שירותי אינטגרציה, תחזוקה והדרכה לצוות המקומי. בהודעתה מציינת אלווריון כי שיעור חדירת האינטרנט בניגריה - מדינה בעלת אוכלוסיה של 150 מיליון איש - הוא פחות מ-1%.

"הזכייה מוכיחה שוב את מיצובה המוביל של אלווריון בשוק ה-WiMAX", אמר פרידמן, והוסיף שאלווריון ממשיכה להתמקד בהזדמנויות רבות שקיימות בשווקים המתעוררים.

חברה ישראלית נוספת שמעורבת בעסקה היא ווקלטק, ספקית פתרונות ה-VoIP (העברת קול על גבי הרשת), והיא דיווחה לאחרונה על הכנסות צפויות בסך 5 מיליון דולר מהשלב הראשון של העסקה.

שתי העסקאות הנוספות עליהן הודיעה היום אלווריון הן בפפואה גינאה החדשה ובנורבגיה. במסגרת העסקה הראשונה, שהיקפה הכספי לא פורסם, אלווריון תפרוש את רשת ה-WiMAX הנייד הראשונה במדינה, עבור חברת התקשורת Telikom PNG שנמצאת בבעלות מלאה של המדינה. הרשת הראשונה כבר הושקה החודש, בעיר הבירה פורט מורסבי, ורשת נוספת בעיר Lae תושק בשבועות הקרובים. עד סוף השנה הרשתות יורחבו לכל רחבי המדינה ויגיעו ל-55 אלף משתמשי קצה. השותפה המקומית של אלווריון בעסקה היא טלרד.

העסקה בנורבגיה היא עם חברת Hafslund, וגם היקפה הכספי לא פורסם. זרוע התקשורת של Hafslund תספק שירותי פס רחב מתקדמים למספר ערים באזור Ostfold באמצעות פתרונות ושירותים שאלווריון מספקת. השותפה המקומית של אלווריון בעסקה היא Nera Telecommunications.

אלווריון נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה של תל-אביב, ושווי השוק שלה הוא 185 מיליון דולר.