לידיעת ההיי-טקסיטים: בחודש מאי נרשמה עלייה של 49% בביקושים לעובדי היי-טק

זאת, לעומת חודש אפריל ■ בהשוואה לחודש מאי אשתקד, נרשמה ירידה של 25% בביקוש לעובדי היי-טק ■ ההתאוששות נמשכת בחודשים האחרונים גם בתחומי הביומד והקלינטק; בתחום הפיננסים נראה כי התאוששות עוד רחוקה

האם אנחנו עדים לסוף הירידות בגיוס עובדי היי-טק? מנתוני חברת ההשמה Jobinfo עולה כי בחודש מאי 2009 נרשמה עלייה של 49% בביקושים להיי-טקסיטים, לעומת חודש אפריל, אך עדין נרשמה ירידה של 25% בביקושים בהשוואה לחודש מאי אשתקד.

נתון המצביע על התמתנות הירידה בביקושים לעובדי היי-טק, ניתן לראות בהשוואה בין אפריל ומאי - לעומת החודשים המקבילים אשתקד. כך, באפריל 2009 בהשוואה לאפריל 2008 ניתן לראות ירידה של 86% בביקוש לעובדי היי-טק. לעומת זאת, בין מאי 2009 למאי 2008 נרשמה ירידה של 25%.

בביקוש לעובדים בתחום התוכנה, ניתן לראות בחודש מאי עלייה של 43% לעומת אפריל, וירידה של 6% לעומת חודש מאי אשתקד. "אין ספק שתחום התוכנה הוא הסמן הימני שיכול לבשר את תחילתו של סוף המשבר. צריך לזכור שתחום התוכנה הוא בעל הנפח המשמעותי ביותר בכל סוגי החברות: תוכנה, אינטרנט ותקשורת". אומרת שרית מלכה, מנהלת חטיבת טכנולוגיות ב-Jobinfo.

תחומים נוספים בהם נמשכת ההתאוששות בחודשים האחרונים, הם הביומד והקלינטק.
בחודש מאי נרשמה עלייה של 120% בביקוש לעובדים בתחום, בהשוואה לחודש אפריל,
אם כי, יחסית לאותה תקופה ב-2008 ישנה ירידה של 13% בביקושים.

גם בתחום השיווק נראית מגמה של התאוששות, עם עלייה של 67% בביקוש לעובדים לעומת חודש אפריל. אך עדין לעומת חודש מאי 2008, הביקושים לאנשי שיווק רשמו ירידה של 38%.

התחום בו נראה כי התאוששות עוד רחוקה, הוא תחום הפיננסים שמצד אחד מראה עלייה קלה של 10% בביקושים לעומת החודש הקודם, אך לעומת מאי 2008 התחום נמצא בירידה של 70% בביקוש לעובדים.