שר המשפטים נאמן תוקף את היועמ"ש מזוז: "לא ראוי שהוא יתבטא בעניין ליברמן"

מזוז אמר אמש כי "במדינה מתוקנת ליברמן לא היה מתמנה לשר בגלל החקירות נגדו" ■ נאמן: "הוא היה צריך להתבטא רק בגמר ההחלטות בנושא החקירה"

שר המשפטים, יעקב נאמן, תקף היום (ג') את היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בגין דבריו אתמול (ב'), לפיהם במדינה מתוקנת אביגדור ליברמן לא היה מתמנה לשר, בשל החשדות נגדו.

לדברי נאמן, "כאשר הנושא מונח על שולחנו של היועץ המשפטי לממשלה ויש חקירות נגד השר ליברמן, אין זה ראוי שהיועץ המשפטי יתבטא בפומבי ויאמר מה דעתו בנושא. זה דבר שחז"ל אמרו עליו ששתיקה יפה לו. הוא היה צריך להתבטא רק בגמר ההחלטות בנושא החקירה".

מזוז אמר את הדברים בכנס לשכת עורכי הדין באילת. נאמן, השוהה אף הוא בכנס, אמר כי לא ראה את היועץ המשפטי לממשלה לאחר הדברים, ולפיכך לא שוחח איתו בנושא.

כזכור, מזוז ביקר אתמול את מינויו של ליברמן לתפקיד שר החוץ, בזמן שמנוהלת נגדו חקירה בגין חשדות חמורים לשוחד והלבנת הון. "מדינה מתוקנת לא צריכה להגיע למצב כזה", אמר מזוז, שקונן על היעדר קוד פנימי של נורמות מוסריות ואתיות.

עם זאת, היועץ המשפטי לממשלה הדגיש כי דבריו מכוונים לפן הציבורי-מוסרי בלבד. "אילו סברתי כי מערכת המשפט צריכה למנוע מינוי כזה, הייתי אומר זאת, כפי שעשיתי בסיטואציות אחרות", ציין מזוז.

לדבריו, "מינויו של ליברמן מדגים את הפער בין המצב הרצוי לבין מה שראוי שהמערכת המשפטית תתערב בו. תראו על אילו פגמים קטנים וקלילים - שאצלנו היו מקבלים שורה אחת בעמוד 17 בעיתון - דחו בארה"ב מועמדים לכהונה".

פתרונות סבירים

נאמן הסביר היום את תמיכתו בחוק הנאכבה. "אין מדינה בעולם, ובדקתי זאת, שבה יש קבוצת מיעוטים שביום העצמאות של המדינה חוגגת שהמדינה תיפול ושישליכו לים את כל תושביה. עברנו שואה נוראית, חזרנו לארץ מולדתנו אחרי 2,000 שנה. לא יעלה על הדעת שקבוצה תעשה יום זה ליום אבל. השאלה היא מהם האמצעים שצריך לנקוט נגד זה, והדבר מצריך בדיקה. יש כל מיני רעיונות איך למנוע את התופעה. אני מקווה שהפתרונות יהיו סבירים".

בנוגע לדו"ח המאחזים שחיברה בכירת הפרקליטות לשעבר, עו"ד טליה ששון, אמר נאמן כי יש לבדוק אם הדו"ח אינו נובע ממניעים פוליטיים.

לדברי נאמן, "דו"ח ששון נכתב על-ידי מי שהיא כיום פעילה פוליטית עם דגל מאוד מאוד ברור. לכן צריך לבדוק את הדבר - אם אין בו השלכות פוליטיות, אם הוא עומד מבחינה משפטית. הדבר ייבדק", ציין.