שלמה נס: "שרשות המסים וביטוח לאומי יוותרו על העדיפות שלהם בתיקי פירוק וכינוס"

נס, מומחה בתחום חדלת הפירעון, בכנס לשכת עורכי הדין באילת: "הפקידים חושבים רק על השגת היעדים הכספיים שלהם בטווח קצר, ומתעלמים מכך שמדובר בפירוקים וכינוסים שיביאו לפיטורי עשרות אלפי עובדים"

"בימים בהם ג'נרל מוטורס קורסת ויש גל של כינוסים ופירוקים, על שר האוצר ושר הרווחה להוציא הוראה ישירה לרשות המסים ולביטוח הלאומי לוותר על העדיפות שיש להם בחוק במקרים של פירוק וכינוס". כך אמר עו"ד ד"ר שלמה נס, מומחה בתחום חדלת הפירעון, במושב בנושא "סדר עדיפויות בין זכויות של נושים", בכנס לשכת עורכי הדין באילת.

לדברי נס, "הפקידים חושבים רק על השגת היעדים הכספיים שלהם בטווח קצר, והם מתעלמים מכך שמדובר בפירוקים וכינוסים שעלולים להביא לפיטורי עשרות אלפי עובדים. הכי חשוב זה להציל את העסקים ואת הספקים שלהם. מדובר בעשרות אלפי מפרנסים, ואצלנו פועלים על-פי חוק מימי המנדט הבריטי לפני 80 שנה, חוק שלא יכול היה לצפות את התחכום הכלכלי והמצבים הכלכליים היום".

נס אמר כי אינו חושב שהמחוקק יצליח לפעול בנושא. "ייקח לו יותר יותר מדי זמן, הוא לא בנוי לכך. לכן, הפיתרון הוא בידי השרים מצד אחד ובידי בתי המשפט מצד שני, שיכולים לפעול מהר ולהתאים את עצמם למצב המשתנה - במסגרת החוק כמובן - ויש אפשרויות כאלה בחוק. רק מי שמבין מהות כלכלית יכול לעשות זאת - ומבין את הדחיפות הנדרשת".