שר התיירות, מיסז'ניקוב: "מע"מ על התיירות יגרום ל-12 אלף מפוטרים ויביא לאובדן של כ-2.4 מיליארד שקל בתמ"ג"

שר התיירות הסביר לחברי ועדת הכלכלה בכנסת כי הוספת המע"מ למחיר החבילות תבריח תיירים ללינה בשטחי הרשות הפלשתינית ולירדן בעקבות הפער הגדול במחירי בתי המלון ■ הוספת המע"מ תביא ולירידה של 290 אלף תיירים בשנה

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, התריע היום כי ענף התיירות יספוג פגיעה אנושה אם יוחלט על הטלת מע"מ על התיירות נכנסת. מיסז'ניקוב, שהופיע בפני ועדת הכלכלה של הכנסת, הזהיר כי אם לא תבוטל הגזירה הכלולה במסגרת חוק ההסדרים, יגרום המהלך לאובדן של כ-12 אלף מקומות עבודה ולירידה של 290 אלף תיירים בשנה.

שר התיירות הסביר לחברי הוועדה כי הוספת המע"מ למחיר החבילות תבריח תיירים ללינה בשטחי הרשות הפלשתינית ולירדן בעקבות הפער הגדול במחירי בתי המלון. בנוסף, ייגרם אובדן תמ"ג של כ-2.4 מיליארד שקל.

מנתונים שהציג מיסז'ניקוב עולה כי תוספת ההכנסות נטו למדינה מביטול הפטור על המע"מ, תסתכם בשנה הקרובה ב-50 מיליון שקל. לדבריו, כבר היום קיים משבר בתחום זה בישראל ואף נרשמה ירידה של 22% במספר התיירים בשל מבצע עופרת יצוקה והמשבר הכלכלי.

אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל הסכים עם דבריו של שר התיירות . "התיירות היא מוצר ציבורי. אין עוד תעשייה בארץ שמסוגלת לתת במהירות תעסוקה לעובדים ובפריפריה. ההצעה בעניין המע"מ תפגע בתעסוקה. מאחורי הסטטיסטיקות של המפוטרים יש שמות ופנים, רבים מהפריפריה. הם הראשונים שנפגעים", אמר.

יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס, אמר כי לאחר שהצעת חוק ההסדרים תעבור במליאת הכנסת בקריאה ראשונה, יבקש כי ועדת הכלכלה תדון בנושא בשיתוף עם ועדת הכספים לבחינת ביטול הפטור.

בתום הדיון קבעה הוועדה כי בד בבד עם שיווק התיירות הישראלית - נדרש להגדיל את היצע חדרי המלון ברחבי הארץ, בירושלים, באילת, בנצרת ובמקומות נוספים, בתקווה שהמהלך יגרום להפחתת המחירים הן לתיירות הנכנסת והן לתיירות הפנים.