הממונה על השכר: "השכר בבנק ישראל גבוה בכ-20% מבמגזר הציבורי, אבל אין בכך פסול כי הם מתמודדים עם משבר"

חשיפת "גלובס": השכר בבנק ישראל יישאר ללא פיקוח ■ אילן לוין לגלי צה"ל: "מדינת ישראל היא מדינה קטנה, ואותם אנשים שייאלצו להחזיר כספים שנלקחו שלא כדין משרתים איתנו במילואים"

"מדינת ישראל היא מדינה קטנה, ואותם אנשים שייאלצו להחזיר כספים שנלקחו שלא כדין משרתים איתנו במילואים. הצורך לבוא לעובד ולהגיד לו שהוא צריך להחזיר כספים הוא לא נעים. צריכים לבוא למנהלים, הם אלו שנושאים באחריות. אך יש אחריות גם לוועדים, ואני קורא לכם, אנשי הוועדים היקרים, לסייע בעניין", כך אמר היום (ד') הממונה על השכר אילן לוין בכנס השנתי של אגף הממונה על השכר במשרד האוצר על שם עוזר ברקוביץ' ז''ל.

"נושא חריגות השכר במגזר הציבורי הוא נושא כאוב, ואנו נדרשים לתת מענה לעניין לעיתים קרובות מדי. ישנם הסכמים חסרי אחריות שנחתמים בין הנהלות לוועדים, שמנוגדים לחוק, אפילו כאשר לשני הצדדים ברור כי ההסכם נולד בחטא, אפילו כאשר ברור כי הדברים ייצאו לאור במוקדם או במאוחר ויידרשו החזרים", אמר לוין.

לגלי צה"ל אמר הבוקר לוין, בעקבות חשיפת "גלובס" על הוצאת הפיקוח על השכר בבנק ישראל משליטת האוצר: "עמדת האוצר כפי שהובהרה לי אתמול היא שהפיקוח על השכר בבנק ישראל צריך להימשך, והוא יימשך. לא שמעתי את תגובתו של פישר לידיעות האלה, אבל למיטב ידיעתי גם פישר אינו כופר בכך שעובדי הבנק צריכים להיות נתונים לפיקוח באשר לשכרם. סטנלי הוא איש יקר וחשוב לכלכלת ישראל".

כאן נציין כי ל"גלובס" נודע שלוין לא עודכן במהלך הוצאת הפיקוח על השכר מהאוצר, אף שהטיוטה הסופית כבר גובשה. בכיר בבנק ישראל אמר אתמול ל"גלובס": "עדיין לא דיברנו עם אילן. אני מניח שבשבוע הבא נשב איתו".

"עובדי בנק ישראל כיום מקבלים שכר עפ"י הסכם קיבוצי ופסיקות ביהמ"ש, שכתוצאה מהם הוסדרו תנאי השכר שלהם. השכר בבנק גבוה בכ-20% מהשכר במגזר הציבורי, אבל עינינו לא צרה בכך - ואנחנו לא רואים בכך פסול לנוכח מספר העובדים הקטן והמשבר שאיתו הם מתמודדים", סיכם היום לוין.