ובא לציון גואל

מועמדים יצוצו מימין ומשמאל, והנה 7 סיבות להשאיר את קינן בתפקיד מנכ"ל פועלים

חודשיים של ויכוח בין חזקיהו לדירקטוריון הפועלים הסתיימו לפני שבועיים, כאשר הדירקטוריון הסכים להקים ועדת איתור למנכ"ל, במתכונת שאושרה על ידי בנק ישראל.

עכשיו נותרה רק שאלה אחת: האם הוועדה מסוגלת להמליץ לתפקיד המנכ"ל על מועמד שאינו ציון קינן?

ציון קינן

הנה שבעה טיעונים שתומכים בקינן:

1. קינן הוא מועמד ראוי, גדל בבנק, עשה את כל התפקידים, יודע לעבוד עם אנשים ויחזק את היציבות שכעת חשובה במיוחד.

2. אין עודף מועמדים למנכ"ל בנק הפועלים בתוך המערכת הבנקאית ופורשיה. אלי יונס לא בא בחשבון, שי טלמון נמצא בכלל ביטוח ולא בהכרח רלוונטי, דוד גרנות כבר לא יחזור אחורה לתפקיד מנכ"ל. אהוד שפירא לא יעזוב את הפניקס. דוד ברוך (אקסלנס) ומיקי בר חיים (גזית גלוב) התחילו תפקידים חדשים לפני זמן לא רב.

3. להביא עכשיו מישהו שאינו בנקאי עשויה להיות שגיאה, בייחוד כשהיו"ר הבא אינו בנקאי.

4. אם קינן לא ייבחר הוא יעזוב את הבנק. במקרה זה לא יישאר דבר מהצמרת הניהולית של הפועלים. בבת אחת יאבד הבנק את היו"ר, המנכ"ל וראש החטיבה העסקית. כל זה כשה-CFO חדש בתפקידו, וראש החטיבה הקמעונאית צעיר.

5. האם ועדה בה יושבת האישה החזקה בבנק ומקורבתה של שרי אריסון, אפרת פלד, מסוגלת להחליט נגד דעתה של אריסון ("מינויו של קינן הוא לתפארת הבנק ולתפארת מדינת ישראל") בעניין כה קרדינלי?

6. שישה חברי ועדת האיתור הם חלק מהדירקטוריון שהצביע בעד קינן מלכתחילה וגיבה לאורך כל העימות את ההחלטה לבחור בו.

7. מהשבוע הבא קינן יהיה מנכ"ל בפועל. הוא כבר בתפקיד.

והנה התסריט הצפוי

כעת יצוצו מועמדים רבים לתפקיד המנכ"ל, שמות מימין ומשמאל, בנק ישראל ילחץ על טלמון להתמודד, יחפשו מועמדים ראויים מהגורן ומהיקב. גם היו"ר העתידי, יאיר סרוסי, ינסה להשפיע על זהות המועמד ובנק ישראל ישגיח בשבע עיניים על תקינות התהליך. אבל בסופו של דבר אנחנו מאוד נופתע אם קינן לא ייבחר.

ועוד עניין: אחרי שבנק ישראל הוציא לבנק הפועלים את הנשמה בעניין ועדת האיתור, ואחרי שעבודת הוועדה תיבדק בזכוכית מגדלת על ידי אנשי חזקיהו, קשה לראות איך חזקיהו יוכל לפסול את קינן על אי התאמה. כך שבמילים אחרות ועדת האיתור הלבינה את קינן, והנה העסקה שקיבלנו: דנקנר הולך, קינן בא.