שר השיכון: "אין הפרטה של קרקעות במסגרת הרפורמה"

אטיאס: "רוב הרפורמה היא על בסיס ועדת גדיש מ-2004 שהממשלה קיבלה לפני 4 שנים. פשוט היום עברו מדיבורים למעשים. אין הפרטה של קרקעות מדינה וגם אם יחזרו על השקר הזה 100 פעמים, הוא לא יהפוך לאמת"

דיון סוער התקיים היום (ד') בוועדת הכלכלה בכנסת בראשות ח"כ אופיר אקוניס, שעסקה ברפורמה במנהל מקרקעי ישראל. הדיון התנהל לאחר שדירקטוריון קק"ל אישר אמש את קבלת מתווה חילופי הקרקעות של קק"ל באזור המרכז עם קרקעות בנגב ובגליל.

שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, אמר כי למרות הכותרות, מרבית הציבור אינו מבין למעשה על מה הרפורמה. "חוששים שכל קרקעות המדינה יימכרו לכל דורש במכרז פומבי, או שישימו את הקרקעות במכרז באינטרנט ותוך שנתיים כל הקרקעות יהיו רק בידי בעלי ההון, אבל זה ממש לא כך. רוב הרפורמה היא על בסיס ועדת גדיש מ-2004 שהממשלה קיבלה לפני 4 שנים. פשוט היום עברו מדיבורים למעשים. אין הפרטה של קרקעות מדינה וגם אם יחזרו על השקר הזה 100 פעמים, הוא לא יהפוך לאמת".

ירון ביבי מנכ"ל המינהל אמר גם הוא, כי "ממה שאני קורא מהתגובות על הרפורמות נראה שהתגובות מתייחסות לרפורמה אחרת. בזכות הרפורמה, 504 אלף שוכרים יוכלו לרשום את עצמם ולהתנהג מנהג בעלים, ולא יצטרכו לעבור דרך המינהל".

ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה כי אחרי החלטת הדירקטוריון אתמול, לקק"ל אין זכות קיום. לדבריה "דיון ציבורי ברפורמה הגדולה בתולדות המדינה, לא מנהלים בצורה שערורייתית במסגרת כמה שורות בחוק ההסדרים. זה הדיון הציבורי החשוב ביותר מאז קום המדינה".

כאמור אמש, לאחר ישיבה סוערת שנמשכה ארבע שעות, דירקטוריון קק"ל אישר את ההסכם ההיסטורי להחלפת הקרקעות עם המדינה. על פי ההסכם, קק"ל תקבל 70 אלף דונם בנגב ובגליל בתמורה לקרקעות שבבעלותה במרכז הארץ. ההסכם יאפשר למדינה להעניק בעלות מלאה ל-200 אלף חוכרים המתגוררים בבנייה רוויה (דירות) על קרקעות קק"ל ול-90 אלף חוכרים בבנייה נמוכה.

בקק"ל אמרו הבוקר כי "קק"ל אינה מוכרת קרקעות אלא מסכימה לתת אותן לריבון. הקרקעות אשר קק"ל מחליפה הם קרקעות אשר כבר נמצאות בידי ידיים פרטיות והתמורה עליהם כבר התקבלה, תמורת קרקעות פנויות בנגב ובגליל עבור פיתוח אותם אזורים. זוהי הציונות החדשה". *