ברק חולק על עמדת ליברמן לגבי התקפה באיראן: "בחלוף פרק זמן מוגבל צריכות ישראל וארה"ב לבחון את כל האופציות"

שר הביטחון בוושינגטון: "יצאתי משיחותי בממשל אופטימי יותר מכפי שאפשר להתרשם מהתקשורת ■ בהתייחסו לדרישת ארה"ב להקפיא את הבנייה בהתנחלויות: "האמריקניים צריכים להיות מחוברים למציאות"

שר הביטחון, אהוד ברק, חולק על עמדתו של שר החוץ, אביגדור ליברמן, שהכריז היום במוסקווה, כי ישראל לא תתקוף מטרות גרעיניות באיראן. "עמדתי לא השתנתה בשאלת איראן", אמר ברק, בשיחה עם כתבים ישראליים בוושינגטון, והוסיף: " ישראל אינה מורידה אף אופציה מהשולחן. עכשיו עדיין הזמן למאמצי ההידברות של ארה"ב עם איראן ולסנקציות חזקות נגד האיראנים. אך זה זמן מוגבל, וכאשר הוא יחלוף צריכות וארה"ב לבחון את כל האופציות שעל השולחן".

כזכור, קבע הנשיא אובמה את חודש דצמבר כתאריך שבו תוכל ארה"ב להעריך האם איראן אכן מוכנה להפסיק את מאמציה להשגת נשק גרעיני. שר הביטחון אומר כי ישראל היתה רוצה לראות תאריך יעד מוקדם יותר. " לדעתנו, לא נדרשים יותר מכמה חודשים כדי להעריך להיכן צועדת איראן, האם היא מוכנה להפסיק פיתוח גרעיני או שהיא מנסה להרוויח זמן".

ברק אמר כי הדי הניסוי הגרעיני שערכה באחרונה קוריאה הצפונית מהדהדים ברחבי תבל וכי איראן לומדת את לקחי ה תגובה האמריקנית והגלובלית על הניסוי. בנושא ההתנחלויות אמר ברק כי אינו חושב שממשל אובמה יתנער ממכתבו של הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש לראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, שבו הותוו הבנות להישארות גושי ישובים גדולים בגדה בחזקת ישראל בכל הסדר סופי.

לגבי העמדה האמריקנית החותכת להקפיא הרחבה ובנייה של ההתנחלויות אמר ברק: " צריך להיות מחובר למציאות. אי אפשר לצפות שימומשו דברים לא הגיוניים... אינני מאמין שהמעצמה הגדולה בעולם תדרוש שפעוטים בהתנחלות מסוימת ייסעו לגן ילדים בחולון".
על המאחזים הבלתי חוקיים אמר ברק, כי צריך להסירן בלי כל קשר לשיחות עם ארה"ב.

שר הביטחון אמר, כי הוא יוצא מהשיחות שקיים בוושינגטון יותר אופטימי מכפי שניתן להתרשם מדיווחים בתקשורת.

"יש הסכמות עם האמריקניים בגזרות נרחבות מאוד", אמר ברק, "יש יותר ממה שהעין תופסת. מדובר בהסכמות לשמור על העליונות הבטיחותית של ישראל ובטחונה. יש הבנות לגבי חמס, חיזבאללה ולבנון, ויש גם הסכמה לגבי חלק גדול מהתהליך המדיני. אך יש גם מחלוקות וצריך לתת לשיח הפנימי לפוגג חלק ניכר ממחלוקות אלה".

שר הביטחון הוסיף כי ישראל תומכת בחזון אובמה להשגת הסכם אזורי נרחב וכללי עם דגש על הפלסטינים. ישראל הודיעה שהיא מתייצבת מאחורי הסכמים של ממשלות קודמות.
"הממשלה מקיימת שורה של דיונים פנימיים כדי לגבש עמדה מול המציאות שנוצרה עם החלפת הממשל בוושינגטון ועם ההתפתחויות השטח" אמר ברק.

הוא קרא" להוריד ווליום" בהתבטאויות פומביות ובהדלפות כדי שיהיה אפשר לקיים שיחות מהותיות עם האמריקניים. הוא אמר, כי העלה דרישה זו באזני בני שיחו בוושינגטון והודה שבני השיח החזירו לו בדרישות דומות, בהצביעם על התבטאויות פומביות מסויימות בישראל.