תיק רמון נפתח מחדש? מבקר המדינה שלח טיוטות דו"ח לבכירים בפרקליטות ובמשטרה שהובילו את הטיפול בפרשה

עיקר הביקורת: האזנות הסתר - והסתרתן ■ רמון טען בחקירתו כי המשטרה והפרקליטות "תפרו לו תיק" ■ כמו כן שלח המבקר טיוטות ל-5 נושאי תפקידים, הכוללות המלצות מערכתיות לגבי נושא האזנות הסתר

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, שלח טיוטות ל-4 גורמים שהובילו את התיק הפלילי נגד השר לשעבר חיים רמון: מירי גולן, לשעבר ראש יאח"ה; פרקליטת מחוז תל-אביב פלילי, רות דוד; התובעת אריאלה סגל-אנטלגר; והחוקר ערן קמין.

הטיוטות מתייחסות להתנהלות לקויה לכאורה מצד גורמים אלה, בכל הנוגע למעורבותם בהאזנות הסתר שבוצעו בתיק רמון. יחד עם זאת, המבקר לא מצא זדון בפעילותם. כמו כן שלח המבקר טיוטות ל-5 נושאי תפקידים, הכוללות המלצות מערכתיות לגבי נושא האזנות הסתר.

הטיוטות נשלחו לשר המשפטים, לשר לבטחון פנים, ליועץ המשפטי לממשלה, לפרקליט המדינה, ולמפכ"ל המשטרה. כאמור, טיוטות אלה אינן כוללות התייחסות אישית אלא המלצות מערכתיות, לאחר שהמבקר מצא ליקויים בכל נושא האזנות הסתר, לרבות "יד קלה על ההדק" בכל הנוגע לעניין זה.

יצויין כי "גלובס" דיווח באחרונה על כך שגובשה טיוטה בנושא במשרד המבקר, שהוגשה ללינדנשטראוס, ואשר כוללת ביקורת על המשטרה והפרקליטות בתיק רמון. יצויין כי עמדתו של לינדנשטראוס בנושא הקלות הבלתי נסבלת של ביצוע האזנות סתר לא היתה נוחה זה מכבר, והוא הביע זאת בהזדמנויות שונות.

בפרקליטות אמרו הערב (ה') בתגובה כי בניגוד לפרסומים שונים כאילו מדובר במכתבי אזהרה, הרי שאין הדבר כך ומדובר "בטיוטה של דו"ח, שהועברה להתייחסות ותגובת המבוקרים, כנהוג וכמקובל בכל דו"ח ביקורת".

בפרקליטות ציינו כי אין באפשרותם להתייחס באופן ישיר לפרטי טיוטת הדו"ח, האסורים בשלב זה בפרסום, אולם הדגישו כי ממצאי הטיוטה מפריכים לחלוטין את טענות חיים רמון וגורמים מטעמו בדבר פעולות בלתי חוקיות שננקטו על-ידי הפרקליטות, בקשר עם ביצוע האזנת הסתר בפרשה זו, ואף מפריכים את הטענות בדבר פעולות זדון כלשהן שבוצעו בפרשה.

לעומת זאת, באשר לאי-מסירת חלק מתוצרי האזנת הסתר לסניגורים בזמן, מלכתחילה הבהירה הפרקליטות כי אכן ארעה תקלה בעניין זה בתום-לב, וכזכור - בית המשפט קבע כי בכך לא היה כדי לפגוע בהגנתו של רמון.