המסחר במט"ח: הדולר היציג נחלש ב-0.9% ל-3.931 שקלים; בסיכום שבועי ירד ב-0.7%

האירו נחלש ב-0.22%, ושערו היציג נקבע ב-5.578 שקלים ■ בבנק הפועלים עדיין ממליצים להתמקד בדולר כהשקעה מט"חית

שלל התבטאויות נשמעו השבוע על מצבו של השקל ביחס לדולר, על תפקידיהם של בנק ישראל והממשלה בנושא, על התרחישים האפשריים ועל הסכנה שבהמשך התחזקות השקל. אורי יוגב, היועץ הכלכלי המיוחד לרה"מ אמר כי אם יירד הדולר מתחת ל-3.5 שקלים יהיה זה "אסון מאקרו-כלכלי", בבנק ברקליס צפו כי הדבר לא רחוק במיוחד, וכלכלני סיטי הטיפו לנגיד בנק ישראל וקראו לו לפרסם אסטרטגיית יציאה מההתערבות היומית במט"ח.

בסיומו של שבוע זה, שביום המסחר הראשון שלו איבד הדולר 1.8% ובהמשכו תיקן את הירידה כולה, נסחר הדולר בירידה חדה למדי, בעוד שהאירו רשם ירידה קלה.

הדולר איבד היום 0.9%, ושערו היציג נקבע ב-3.931 שקלים. האירו נחלש ב-0.22% ונקבע בשער יציג של 5.578 שקלים. בסיכום שבועי איבד הדולר 0.68%, בעוד שהאירו התחזק ב-1.86% - או קצת יותר מ-10 אגורות.

בנק הפועלים: עדיין ממליצים להתמקד בדולר כהשקעה מט"חית

"למרות הנכונות של הנגיד לפעול למניעת תיסוף, נראה כי בתקופות של מגמת היחלשות חדה של הדולר בעולם, לפעולות בנק ישראל תהיה השפעה מוגבלת על שער החליפין", כותבים כלכלני בנק הפועלים בסקירת המט"ח השבועית שלהם.

כבשבועות האחרונים, ממשיכים כלכלני הבנק להעריך כי השקל ייסחר במגמה מעורבת ויושפע בראש ובראשונה מהמגמה העולמית, ובכך אינם מצטרפים להערכות החד-משמעיות שנשמעו השבוע והוזכרו למעלה. בבנק עדיין ממליצים להחזיק מט"ח בשיעור של כ-10% מתיק השקעות, ולהתמקד בעיקר בדולר, שלדבריהם, עדיין "מהווה מטבע מקלט מרכזי במשבר הגלובלי".

[לאתר המט"ח]