החובות נערמים, אין אצטדיון חדש, ההלוואות עדיין פתוחות. מה יהיה עם ליברפול?

הבעלים האמריקנים לא יצליחו גם במועד הפירעון בחודש הבא להחזיר הלוואה בסך 350 מיליון ליש"ט אותה לקחו כדי לרכוש את המועדון האנגלי; הריבית על ההלוואה חונקת את הקבוצה והאצטדיון החדש נראה כרגע כמו פנטזיה

כשדייויד מורס, הבעלים הקודם של ליברפול, יזם את מכירת הקבוצה ב-2007, הוא עשה זאת בעיקר בשל הצורך הדחוף של המועדון האנגלי לבנות אצטדיון חדש, ובכך להגדיל בצורה ניכרת את ההכנסות שלו מימי משחק. אנפילד הוא אולי אצטדיון ביתי עם מסורת ארוכה מאחוריו, אבל הוא מכיל 45 אלף מקומות בלבד - בעוד מתחרותיה של ליברפול לצמרת, מנצ'סטר יונייטד וארסנל, משחקות באצטדיונים של 76 אלף ו-60 אלף מקומות בהתאמה.

למרות זאת, בניית האצטדיון בסטנלי פארק נראית כיום רחוקה מתמיד. הרוכשים של ליברפול, טום היקס וג'ורג' ג'ילט, צריכים לגייס 400 מיליון ליש"ט על מנת להניע את הפרויקט, אבל נכון לעכשיו הם לא מצליחים אפילו להחזיר 350 מיליון ליש"ט אותם הלוו כדי לקנות את המועדון. ב-24 ביולי תם מועד הפירעון הנוכחי של ההלוואה מוואקוביה והרויאל בנק אוף סקוטלנד, והשניים צפויים שוב לקבל מימון מחדש עבורה. הפעם הבנקים צפויים להקשיח משמעותית את תנאי ההלוואה, וצפויים לדרוש מצמד האמריקנים ערבויות אישיות של כ-100 עד 150 מיליון ליש"ט.

בתוך כך, בסוף השבוע נודע כי Kop Football Holdings, חברת האחזקות שבאמצעותה מחזיקים היקס וג'ילט בליברפול, רשמה בשנה החולפת הפסד של 42.6 מיליון ליש"ט. הסיבה העיקרית להפסד היא הריבית על אותה הלוואה מדוברת, שהגיעה ל-36.5 מיליון ליש"ט וחונקת לחלוטין את החברה.

החברה שעושה את עבודת ראיית החשבון עבור הקבוצה, KPMG LLP, הזהירה כי במידה שהיקס וג'ילט לא יצליחו לקבל בסופו של דבר מימון מחודש להלוואה, הרי שתהיה להם בעיה רצינית להמשיך ולהיות בעלי המועדון. התחזית הקודרת הזאת הגיעה שבוע אחד בלבד לאחר שמועדון הכדורגל של ליברפול דיווח על הכנסת שיא של 159.1 מיליון ליש"ט לשנה הפיסקאלית שהסתיימה ביולי 2008, ורווח של 10.2 מיליון ליש"ט.