שותף לא כל כך שקט: הממשל האמריקני מעוניין "לרענן" את ההנהלה הבכירה של סיטיגרופ ובנק אוף אמריקה

על פי ה"וול סטריט ג'ורנל", ה-FDIC מאיימת על עתידו של המנכ"ל הנוכחי של סיטיגרופ - ויקראם פנדיט ■ בנק אוף אמריקה מינה ארבעה דירקטורים חיצוניים שיעמדו בדרישות של הרגולטורים הפדרליים

הרשות הפדרלית לביטוח פקדונות (FDIC), מעוניינת לערוך שינויים בהנהלה הבכירה של סיטיגרופ , כשהיא מאיימת על עתידו של המנכ"ל הנוכחי של הבנק, ויקראם פנדיט. כך דיווח אמש (ו') ה"וול סטריט ג'ורנל".

בנוסף לכך, העיתון מסר כי בנק אוף אמריקה מינה ארבעה דירקטורים חיצוניים עם נסיון בבנקאות ומימון לדריקטוריון של הבנק, וזאת כדי לעמוד בדרישות של הרגולטורים הפדרליים. העיתון התבסס על מקורות אשר סירבו לחשוף את זהותם.

לעת עתה, המנכ"ל של בנק אוף אמריקה, קן לואיס, יישאר בתפקידו. עם זאת, על פי מקורות שונים בבנק, היו"ר של הבנק, וולטר מאסי, שהחליף את לואיס בחודש שעבר, עשוי לקבל גם את תפקיד המנכ"ל.

הדירקטוריון החדש של בנק אוף אמריקה כולל את סוזאן ביאס, חברה לשעבר ב'פדרל ריזרב', דונלד פאוול - היו"ר לשעבר של ה-FDIC, פול ג'ונס - בעבר מנכ"ל Compass Bancshares, וכן את וויליאם בורדמאן - לשעבר מנהל בכיר בבנק וואן.

בשבוע שעבר, שני דירקטורים עזבו את בנק אוף אמריקה - רובטל טילמן ואו טמפל סלואן. ב"וול סטריט ג'ורנל" נכתב כי שני דירקטורים נוספים יעזבו בקרוב את הבנק.

עד כה, ממשלת ארה"ב ביצעה השקעה ישירה של 50 מיליארד דולר בסיטיגרופ, ותחזיק ב-36% ממניות החברה - ובכך תהיה בעלת המניות הגדולה ביותר בבנק.