ברלוסקוני מאשים: המתקפה התקשורתית עליי - ביוזמתו של רופרט מרדוק

[למדור שוקי עולם] ראש ממשלת איטליה הוא גם בעליה של מדיה-סט, קבוצה תקשורת המתחרה בסקיי איטליה שבבעלות ניוז קורפ של מרדוק ■ טוען כי המניעים לחשיפת קשריו עם דוגמנית צעירה הם סכסוך עסקי

סילביו ברלוסקוני, ראש ממשלת איטליה ואיל המדיה המיליארדר, יצא ביום ה' שעבר במתקפה חריפה על רופרט מרדוק, יריבו בעולם העסקים, וטען כי מרדוק משתמש ב"טיימס" הלונדוני כדי לפרסם סדרת מתקפות אישיות נגדו.

בראיון לערוץ 5, אחד מערוצי מדיה-סט שבבעלות ברלוסקוני, טען ראש הממשלה האיטלקי כי הוא נפגע ממאמר מערכת וממאמרים אחרים שהתפרסמו ב"טיימס" על יחסיו עם נערה בת 18 ששואפת להפוך לדוגמנית.

ממשלתו של ברלוסקוני נאבקת במבול של מאמרי ביקורת חריפים בעיתונות, כולל במספר עיתונים אירופיים מובילים. הממשלה טוענת כי גל פרסומים זה גורם נזק חמור לאיטליה לקראת הפסגה של קבוצת השמונה (7 המדינות המתועשות בעולם ורוסיה), G8, שאותה תארח איטליה בחודש הבא.

"ליצן שוביניסטי"

ברלוסקוני בן ה-72 טוען כי מדובר בשיקולים מסחריים, וכי חברת המדיה ניוז קורפ שבבעלות מרדוק מגיבה להחלטת ממשלתו בדצמבר שעבר להכפיל את המע"מ שמשלמת סקיי איטליה שבבעלות ניוז קורפ.

"אני לא רוצה להיות גועלי, אבל לרוע המזל, ולנוכח הסיפור עם המע"מ לסקיי, נוצר קרע ביחסים עם קבוצת סקיי ועם החברה של מרדוק, שפרסמה סדרת מאמרים ביקורתיים מאוד שתקפו אותי", אמר ברלוסקוני.

יום קודם לכן (ד') הפנה ברלוסקוני אצבע מאשימה אל מרדוק במהלך ראיון בתוכנית החדשות "פורטה א פורטה" ברשת השידור הממלכתית RAI.

ביום ב' שעבר פרסם ה"טיימס" הלונדוני מאמר תחת הכותרת "מסיכת הליצן נשמטה מפניו", וכינה את ברלוסקוני "ליצן שוביניסטי שמפזז עם נשים צעירות ומנצל לרעה את מעמדו כדי להציע להן משרות, בעודו מתייחס בזלזול לציבור האיטלקי".

העיתון פרסם גם מאמר פרשנות מאת מרי בירד, פרופסור ללימודים קלאסיים באוניברסיטת קיימברידג', שהשוותה את התנהגותו של ברלוסקוני ל"השתובבויות המיניות" ומאמצי ההסתרה של הקיסר טיבריוס.

ברלוסקוני מכחיש כי קיים קשר מיני עם בת העשרה נואמי לטיציה, וזאת לאחר שאשתו של ברלוסקוני, ורוניקה לאריו, הודיעה על רצונה להתגרש מברלוסקוני וטענה כי הוא "מסתובב עם קטינות".

בשבוע שעבר פתחו אנשי התביעה הציבורית באיטליה בחקירה רשמית בחשד כי ראש הממשלה עשה שימוש בלתי חוקי במטוס ממשלתי כדי להסיע את אורחיו לווילה הפרטית שלו בסרדיניה. ברלוסקוני, שפנה לבית המשפט כדי למנוע את פרסומם של מאות צילומים שבהם מגיעים לכאורה האורחים באמצעות מטוס וחוגגים בווילה, מכחיש כי נהג שלא כשורה. (ראו מסגרת)

חלוקה נוחה

בעבר היו היחסים בין שני אילי המדיה טובים יותר, ומקורות פנימיים טענו כי השניים מבססים את קשריהם על חלוקה נוחה של השוק האיטלקי בין סקיי איטליה, שחולשת על שידורי הטלוויזיה בלוויין, לבין מדיה-סט, שחולשת על מגזר שידורי הטלוויזיה הקרקעיים.

המצב השתנה מכיוון שמדיה-סט עושה מאמצים למצב את עצמה מחדש. השפעתו של ברלוסקוני, מכוח היותו ראש הממשלה, על חברת השידור הממלכתית RAI עלולה לחולל הידרדרות נוספת בקשרים בין סקיי איטליה לברלוסקוני, אם תממש RAI את איומה להסיר את תוכניותיה מהפלטפורמה של סקיי בשל סכסוך כספי.