קורבן נוסף של משבר האג"ח בישראל: מחזיקי אג"ח ב' של וורלד גרופ קפיטל דורשים מינוי מפרק זמני לחברה

חברת הנדל"ן נמצאת במשבר הכולל סכסוך בין בעלי המניות והתפטרות של דירקטורים ונושאי משרה ■ המבקשים טוענים שקיים חשש מהותי להתנהלות פסולה מצד בעלי המניות בחברה, להברחות נכסים והתקשרויות חוזיות עלומות רבות עם חברות וגופים הקשורים בטבורם לחברה ולבעלי המניות בה

מחזיקי איגרות החוב (סדרה ב') של וורלד גרופ קפיטל הגישו היום למחוזי בת"א בקשה דחופה למינוי מפרק זמני לחברה. בבקשה נאמר כי היקפן של איגרות החוב נאמד בכ-15 מיליון שקל ואלה עתידות לעמוד לפירעון כבר ביום ה-30 בספטמבר. מחזיקי האג"ח מיוצגים על ידי עורכי הדין רנן גרשט ואופיר נאור.

השליטה בוורלד גרופ נמצאת בידי אורי רוזין, גד יצחקי, רון פלד ואליהו זמיר. וורלד גרופ מחזיקה בחברה בת ציבורית בשם נפקו סטאר, העוסקת בתחום של טורבינות רוח ונדל"ן. החברה נקלעה למשבר ובחודש אפריל דרשו מחזיקי האג"ח פירעון מיידי. לחברה התחייבויות של 41 מיליון שקל וגרעון של 18.6 מיליון שקל בהון העצמי. החברה סיימה את הרבעון הראשון בהפסד של 3 מיליון שקל.

לדברי המבקשים, הצהרות מפורשות של נושאי המשרה בחברה שניתנו במהלך החודשים האחרונים לרבות במסגרת בקשת החברה להסדר נושים מעידות על קיומה של עילת פירוק, דהיינו החברה אינה יכולה ולא תוכל לעמוד בפירעון האג"ח.

עוד נטען בבקשה כי הדוחות הכספיים האחרונים שפרסמה החברה מעידים כי בקופתה המתדלדלת נותרו רק כ-3.2 מיליון שקל המשועבדים לבנק וזאת כנגד התחייבויות בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים הרובצים על החברה. זאת ועוד מצבה הכלכלי הרעוע של החברה והחשד לשרידותה הביאו את דירקטוריון הבורסה לניירות ערך להורות לאחרונה על העברת המסחר בניירות הערך של החברה לרשימת השימור וכן להקפיא את המסחר באג"ח לאור אי הבהירות שנוצרה בתנאי האג"ח.

לדברי המבקשים העדויות האחרונות מצביעות על אובדן שליטה מוחלט בחברה ובכלל כך סכסוך בין בעלי המניות, התפטרות של דירקטורים ונושאי משרה וקריסת מוסדות החברה.

עוד טוענים המבקשים כי קיים חשש מהותי להתנהלות פסולה מצד בעלי המניות בחברה וחשש להברחות נכסים, התקשרויות חוזיות עלומות רבות עם חברות וגופים הקשורים בטבורם לחברה ולבעלי המניות בה ועל כן קיים חשש כבד כי בלא שימונה לחברה מפרק זמני תמשיך החברה בהידרדרותה מדכי אל דכי.

לדברי המבקשים, המשך הניהול הכושל של החברה בידי אלה שהביאו למצבה הנוכחי והעמידוה על סף פירוק יפגע פגיעה קשה במבקשים ויפחיתו מסיכוייהם להיפרע מהאג"ח שבבעלותם ועל כן יש להפקיע את הניהול של החברה מבעלי השליטה בה ולהעבירו לידי גורם שישמר את החברה במצבה הנוכחי וימנע נזקים נוספים. (פש"ר 2143/09).

[לאתר האג"ח]