20 חודשי מאסר בפועל לרועי ברקן על עבירות מס; ביהמ"ש: הסדר הטיעון מקל עם הנאשם

בנו של יהודה ברקן הודה כי הפיץ ליחצ"ני מועדונים 139 חשבוניות פיקטיביות כדי לסייע להם להעלים מס ■ בהסדר הטיעון סוכם כי עונש המאסר ירוצה בחופף למאסר של 10 חודשים שנגזר עליו לפני כשנה בגין סחר בקוקאין

בית משפט השלום בתל-אביב גזר היום (א') 20 חודשי מאסר בפועל על יחצ"ן המסיבות רועי ברקן, בנו של הבמאי והשחקן יהודה ברקן, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בשורה של עבירות מס.

ברקן הודה כי הפיץ ליחצ"ני מועדונים 139 חשבוניות פיקטיביות שהמע"מ המגולם בהן הוא כ-188 אלף שקל, כדי לסייע להם להעלים מס. בתמורה הוא קיבל מהם עמלה בסך 3-4% מסכום החשבונית.

במשך שנתיים מסר ברקן לאביו, שהנחה תוכנית רדיו והופיע בהרצאות ואירועים, חשבוניות מס שסייעו לו להעלים מס בהיקף 72 אלף שקל. רועי ברקן אף הודה בהצגת אישורים מזויפים על ניכוי מס במקור וכן שחברת דור מילניום שבבעלותו לא הגישה דו"חות לפקיד השומה במשך שנים.

במסגרת הסדר הטיעון סוכם כי עונש המאסר ירוצה בחופף למאסר של 10 חודשים שנגזר עליו בגין עבירות של סחר בקוקאין בהן הודה והורשע לפני כשנה, כך שבסך הכל יירצה 10 חודשים נוספים.

הודאה מיידית

השופטת דניאלה שריזלי קבעה כי "בהתחשב בחומרת המעשים והמחדלים והצטברותם יחד, הסדר הטיעון שהוצג בפניי מקל עם הנאשם", אולם היא אישרה אותו משום ש"אין בו סטייה קיצונית מעונשים שגזרו בתי המשפט בעבירות דומות".

שריזלי התחשבה לקולה בנתוניו האישיים והמשפחתיים של ברקן, מצבו הכלכלי הקשה, החובות הכבדים בהם הוא מסובך, הודאתו המיידית באשמה ושיתוף-הפעולה שלו עם החוקרים והפרקליטות. מנגד ציינה כי מדובר "במספר רב ביותר של מעשים חמורים ובוטים, שנעברו לאורך שנים, ושפגיעתם בקופה הציבורית קשה ביותר, ומכאן גם פגיעה באינטרס הציבור בדבר אכיפה שוויונית של חוקי המס".

היא גזרה על ברקן גם שנת מאסר על-תנאי וקנס בסך 10,000 שקל. ברקן יחל בריצוי העונש ביום ד' הקרוב בבית-הסוהר חרמון.

ברקן יוצג על-ידי עוה"ד עמית בר-טוב ושרון קינן, ופרקליטות מיסוי וכלכלה יוצגה על-ידי עו"ד אורית גולדמן. (ת.פ. 1158/09).