פטרוכימיים מצטרפת רשמית לגרעין השליטה בבז"ן: דיוויד פדרמן מונה כסגן יו"ר דירקטוריון החברה

גרעין השליטה, שיוחזק במשותף על ידי החברה לישראל ופטרוכימיים יעמוד על 40% ממניות בז"ן, זאת במקום גרעין שליטה של 50.25% ■ דירקטוריון בז"ן החליט להמשיך במגעים למיזוג בין בז"ן לכרמל אולפינים

חברת בז"ן (בתי זיקוק לנפט) הודיעה היום לבורסה כי החברה לישראל ומפעלים פטרוכימיים (מפ"ב) דיווחו על השלמת חתימת הסכם לשליטה משותפת ביניהם, וכן על חתימת תוספת להסכם השליטה בחברה.

רשות החברות הממשלתיות הודיעה היום לבז"ן כי ראש הממשלה ושר האוצר, בהסכמת שר התשתיות, חתמו בסוף השבוע (ה') על היתר, לחברה לישראל ובעלי השליטה בה, המתקן את היתר השליטה שניתן לחברה לישראל ביוני 2007.

בהתאם להיתר, גרעין השליטה, שיוחזק במשותף על ידי שתי החברות, יעמוד על 40% ממניות בז"ן. זאת, במקום גרעין שליטה של 50.25% ממניות בז"ן כפי שנקבע בהסכם המקורי.

בהתאם לתנאי היתר השליטה רשאית החברה לישראל, שבשליטת סמי ועידן עופר, לשלוט בחברה ולהחזיק 24% או שיעור גדול יותר מאמצעי השליטה בחברה, לבד, או ביחד עם מפעלים פטרוכימיים.

דירקטוריון בז"ן בחר בישיבתו היום, במר דיויד פדרמן כדירקטור בחברה וכסגן יו"ר הדירקטוריון ובמר אריה זילברברג, לשעבר נציג גלנקור בישראל, כדירקטור בחברה. הדירקטוריון רשם בפניו את התפטרותו של מר עוזי נתנאל מחברותו בדירקטוריון ואישר את מינויו כדירקטור חליף למר דיויד פדרמן.

עוד החליט דירקטוריון החברה, בראשות היו"ר יוסי רוזן, כי היות שהנימוקים העקרוניים שעמדו בבסיס עסקת המיזוג בין בז"ן לבין חברת הבת, כאו"ל (כרמל אולפינים), אשר לא הושלמה, תקפים גם כיום, ולאחר שהתקבל היתר השליטה והוסר המכשול העיקרי שעמד בפני המיזוג האמור, תמשיך בז"ן לשתף פעולה עם מפ"ב וכאו"ל, במטרה לקדם מהלך כזה, אשר ישתלב בפיתוחה של החברה.

הדירקטוריון הדגיש את מחויבות בז"ן ורצונה לביצוע המיזוג עם כרמל אוליפינים והמשך בחינת המועד המתאים לביצוע המיזוג שבשל הסינרגיה הרבה הכרוכה בו יביא לשיפור נוסף בתוצאות בז"ן.

הדרך להצטרפות פטרוכימיים לשליטה בבז"ן נסללה לאחר שהחברה קיבלה בחודש שעבר את אישור רשות החברות להצטרפות לגרעין השליטה, וזאת לאחר השלמת העסקה להוצאת קבוצת מנאטפ, שבראשות ליאוניד נבזלין מגרעין השליטה בחברה.