התעשייה הצבאית תציג בסלון האווירי בפריז מל"ט מתקדם שהוסב באחרונה לשמש מטרה אווירית לצורך אימונים

מל"טי ה-ATALD הם פרי פיתוח וייצור בלעדי של התעשייה הצבאית, ומיועדים לשיגור ממטוסי קרב לצורך הטעיית סוללות הנ"מ של האויב כהכנה למשימות תקיפה ■ המל"ט "מתחפש" למטוס קרב וכך גם מופיע על מכ"מ האויב

התעשייה הצבאית (תעש) תציג בסלון האווירי בפריז את האייטאלד, מל"ט הטעיה מתקדם, להטעיית טילים נגד מטוסים, אשר הוסב באחרונה לשמש מטרה אווירית לצורך אימונים.

תעש מפתחת תחום עסקי נוסף ומרכזת מאמצים לפיתוח מערכות נשק לאימונים. מתעש נמסר, כי התחמושת המפותחת לאימונים מאופיינת במחיר נמוך למשתמש וביכולת לדמות בדיוק רב מטרה מבצעית.

מל"טי האייטאלד מצויים בייצור סדרתי בתעש החל משנת 96', עת החברה הוכרה כמפתח והיצרן הבלעדי של מערכות אלה לצי האמריקני ולשוק הבינלאומי.

מל"טים אלו מיועדים לשיגור ממטוסי קרב לצורך דיכוי והטעיית מערכי מכ"מ וסוללות הנ"מ של האויב כהכנה למשימות תקיפה, תוך הבטחת שרידות מרבית למטוסים התוקפים.

מל

מתעש נמסר, כי לאייטאלד כושר טיסה ותמרון מגוונים למשך 35 דקות, על-פי תוכנית משימה מבוססת ניווט GPS, יכולת נסיקה, פניות וטיסה בגובה נמוך. המל"ט "מתחפש" למטוס קרב וכך גם מופיע על מכ"מ האויב, ולכן טילי הנ"מ של האויב משוגרים לעבר המל"ט, במקום לעבר מטוס הקרב התוקף.

הצי האמריקני עשה שימוש מבצעי נרחב בטילי הטעייה מסוג אייטאלד כנגד מערכי הנ"מ של העיראקים במהלך מלחמת המפרץ בשנת 1991, ומתעש נמסר, כי ההצלחה המבצעית הביאה להמשך ההצטיידות בטילי ההטעייה האלה, ולפיתוח הדגם המתקדם מסוג ITALD, המצויד במנוע טורבו סילון ומערכות ניווט מתקדמות.

ה-ATALD מבוסס על דורות קודמים (שמשון וטאלד) אשר מפותחים ומיוצרים בתעש מאז סוף שנות ה-60 ואשר נעשה בהם שימוש אינטנסיבי על-ידי הצבא האמריקני במלחמות עיראק הראשונה והשנייה.