ייבחר בדראפט, ואז יצטרך לשלם כדי לשחק ב-NBA

זה הסיפור של ריקי רוביו, שדמי השחרור שלו מחובנטוד עומדים על 4 מיליון אירו, אך החוק בליגת הכדורסל אוסר על קבוצה לשלם יותר מחצי מיליון דולר עבור סעיף כזה ■ כעת יאלץ הגארד לשלם את ההפרש מכיסו

החוק ב-NBA שאוסר על קבוצה לשלם מעל 500 אלף דולר עבור דמי שחרור של שחקן מאירופה, גורם לא מעט פעמים לכך שהשחקנים הם אלו שנאלצים לקנות בעצמם את השחרור שלהם מהקבוצה האירופית. כך קורה בימים האחרונים גם לריקי רוביו, השחקן הספרדי של חובנטוד בדאלונה, שעל פי הערכות ייבחר בדראפט הקרוב ל-NBA במקומות 1-2. רוביו החליט לתבוע את חובנטוד, אחרי שזו לא מוכנה להפחית את סעיף השחרור שלו שעומד על ארבעה מיליון אירו.

בתביעה שהגיש רוביו, 18, טוען השחקן שלא ייתכן שקיים פער גדול כל כך בין השכר השנתי שלו שעומד על 120 אלף אירו לבין סעיף השחרור. חובנטוד, שהעריכה כבר לפני שלוש שנים שרוביו יילך במוקדם או במאוחר ל-NBA, מיהרה בזמנו לשים על רוביו את תג השחרור הגבוה אי פעם בכדורסל האירופי. בשנתיים האחרונות נקלעה הקבוצה לקשיים כלכליים חמורים, ונשיא הקבוצה ג'ורדי ויאקאמפה טוען כי סכום השחרור שיקבל המועדון עבור רוביו הוא הסיכוי היחיד לשרוד.

להבדיל משחקנים אירופים שהגיעו ל-NBA עבור שכר גבוה יחסית (למשל אנתוני פארקר שקיבל 4 מיליון דולר לעונה) ובאמצעותו שילמו את דמי השחרור שלהם מאירופה, שכרו של רוביו ייגזר ישירות מהמיקום שלו בדראפט. בחירה במקום השני תבטיח לו חוזה לשנתיים בסכום כולל של 7.3 מיליון דולר - סכום ש-70% ממנו ייאלץ לשלם כדי לפדות את שחרורו מחובנטוד.