בשורת קיץ לצרכנים: מחירי החשמל יוזלו השבוע בכ-5.2%

זאת בעקבות הירידה במחירי הדלקים ■ ההוזלה תיכנס לתוקף ביום חמישי הקרוב

בשורה לציבור הצרכנים: רשות החשמל הודיעה היום (ב') על הפחתה של תעריפי החשמל בשיעור ממוצע של 5.61%. ההוזלה תכנס לתוקפה ביום ה' הקרוב (11 ביוני 2009).

בעקבות העדכון יעמוד מחיר קווט"ש חשמל למגזר הביתי על 44.13 אגורות, ירידה של 5.2% לעומת התעריף הנהוג עד כה שעמד על 46.55 אגורות לקווט"ש. תעריף החשמל הכללי (לסקטור המסחרי/ציבורי) יעמוד על 50.02 אגורות לקווט"ש, לעומת 52.59 אגורות. מדובר בירידה של 4.89%.

הסיבה המרכזית להוזלה בתעריפים היא הירידה במחירי הדלקים מאז העדכון האחרון, שהביאה לירידה בסל התשומות לחברת החשמל: מחיר הפחם שירד בכ-24%, מחיר הסולר שירד בכ-1.6%, ומחיר המזוט המוכר לחברת החשמל שעלה ב-8.4%.

יצויין כי מדובר בהוזלה נוספת לאחר שבחודש שעבר הופחתו התעריפים בשיעור ממוצע של 2.22% במסגרת העדכון השנתי.

יו"ר רשות החשמל, אמנון שפירה, הסביר כי "הסיבה המרכזית לעדכון התעריפים הנוכחי הוא שינויים חדים במחירי הדלקים המשמשים את חברת החשמל, בשיעור ממוצע של 11.3% מאז העדכון האחרון".

רשות החשמל מעדכנת את תעריפי חברת החשמל אחת לחצי שנה או כאשר חל שינוי של מעל ל-3.5% לפחות בעלויות המוכרות לחברת החשמל (סל התשומות), וזאת בתנאי שלא חלפו 3 חודשים ממועד העדכון האחרון. כמו כן יתבצע עדכון בכל מועד, גם אם טרם חלפו 3 חודשים ממועד העדכון האחרון - אם השינוי בסל התשומות הינו בשיעור של 5.5% לפחות.

מהרשות נמסר כי מאחר שממועד העדכון האחרון שנערך ב-7 במאי השתנה סל התשומות של חברת החשמל ביותר מ-5.5%, עודכנו התעריפים בהתאם.