נמשכת הטלטלה הפרסונלית בצמרת קבוצת אזורים: גיל טובול התפטר מהדירקטוריונים של לגנא ואנגל משאבים

טובול, מנכ"ל בוימלגרין קפיטל התפטר מתפקידיו לאחר ישיבה סוערת של מחזיקי האג"ח בחברה שדרשו פרעון מיידי של החוב ■ ההתפטרות נועדה "לצמצם את היקף ניגוד העניינים במצב בו הנושא המרכזי לטיפול הוא הסדרי אג"ח בחברות קבוצת לגנא"

נמשכים השינויים הפרסונליים בקבוצת אזורים המנוהלת על-ידי שמואל סלבין כממלא-מקום למתי דב, שהודיע על התפטרותו מתפקיד המנכ"ל באפריל, ונמצאת בשליטת שעיה בוימלגרין.

היום (ב') פרסמו החברות הבנות לגנא הולדינגס ואנגל משאבים ופיתוח כי מנכ"ל בוימלגרין קפיטל , גיל טובול, התפטר מתפקידיו כדירקטור בחברות אלו, זאת יום לאחר אסיפת בעלי אג"ח סוערת בה דרשו בעלי האג"ח פירעון מיידי של החוב.

בהודעת החברות נמסר כי הסיבה להתפטרות היא "בשל הכוונה לצמצם את היקף ניגוד העניינים במצב בו הנושא המרכזי לטיפול הוא הסדרי אג"ח בחברות קבוצת לגנא, אשר יתכן ויכללו הסדרים בין החברות הציבוריות בקבוצת לגנא".

ב-4 ביוני גם דווח לבורסה על התפטרותה של יעל מילר מתפקידה כמנכ"לית לגנא הולדינגס ואנגל אירופה והשארותה מנכ"לית של חברת אנגל משאבים ופיתוח בלבד. זאת בנוסף על ביטול הסכם הניהול שהיה לאנגל משאבים עם לגנא הולדינגס. זאת על רקע חששם של המחזיקים באג"ח לניגוד עניינים אפשרי בניהול משותף של החברות.

אתמול התקיימה אסיפת המחזיקים באגרות החוב של בוימלגרין קפיטל, שם איבדו המשקיעים את סבלנותם ודרשו פירעון מיידי שלהן. הדרישה באה על רקע הגדלת הביטחונות שהעמידה החברה לבנק מזרחי-טפחות ב-25 מיליון דולר, בשעה שלמחזיקי האג"ח לא הוגדלו הביטחונות. היקף הערבות האישית שהעמיד בוימלגרין לבנק מגיע כעת ל-75 מיליון דולר.

חובותיה של בוימלגרין קפיטל לבנק מזרחי מסתכמים ב-670 מיליון שקל. החברה מחזיקה בחברת הנדל"ן אזורים וכן ב-25% ממלונות שרתון ומתחם אסותא. לחברה גירעון של 21 מיליון שקל בהון העצמי (נכון לסוף 2008) ובדוחותיה הכספיים נכללה הערת "עסק חי", אשר מעמידה בספק את המשך פעילותה.

מלבד בנק מזרחי, לבוימלגרין נושה עיקרי נוסף - מחזיקי האג"ח להם חייבת החברה 400 מיליון שקל. זה מספר חודשים שהחברה מנהלת מגעים מול נושיה במטרה להגיע להסדר חוב. בינתיים, מחזיקי האג"ח הסכימו לדחות ב-3 חודשים את תשלום הקרן והריבית על האג"ח, שמועדו חל לפני כחודש. הבנקים ומחזיקי האג"ח אינם משתפים פעולה ביניהם בנושא הסדר החוב של בוימלגרין, ובמצב שנוצר בנק מזרחי משיג התקדמות ומחזיקי האג"ח נותרים מאחור.

יש לציין, כי מנקודת מבטה של בוימלגרין, בנק מזרחי הוא נושה מאיים יותר ממחזיקי האג"ח כיוון שביכולתו לעקל את הביטחונות שהפקידה בידו החברה בעוד שלמחזיקי האג"ח אין כלל ביטחונות.

.