ליגת העל בכדורסל בעונה הבאה: מותר להחתים עד 8 זרים בלבד

מטרת מינהלת הליגה בהחלטה היא לבלום את רכבות הזרים שנחתו כאן אשתקד ■ במניין החלפות הזרים לא ייחשבו שחקנים שנפצעו ■ שישה זרים בכל טופס משחק; החוק הרוסי נותר במתכונתו הרגילה

מנהלת ליגת העל בכדורסל החליטה היום (ב') בישיבת הדירקטוריון כי בעונה הבאה לא תוכל קבוצה מליגת העל להחתים יותר משמונה זרים במשך העונה כולה, מה שאמור לבלום את רכבת שחקני הרכש שנצפתה במהלך העונה האחרונה אצל לא מעט קבוצות. במניין החלפות הזרים לא ייכללו זרים אשר נפצעו ופציעתם אושרה על-ידי ועדה רפואית מיוחדת של איגוד הכדורסל.

עוד קבעה המינהלת כי רק שישה זרים יוכלו להרשם בטופס המשחק בכל מחזור. החוק הרוסי, שמחייב את הקבוצות לשתף שני שחקנים ישראלים בחמישייה בכל רגע נתון, נותר כפי שהוא ללא שינוי.

כמו כן, נקבע בישיבה כי גביע ווינר יתקיים השנה בין ה-4 ל-8 באוקטובר, במהלך חג הסוכות, באולם מלחה בירושלים. בטורניר ישתתפו שמונה הקבוצות שסיימו ב-8 המקומות הראשונים בליגה בעונה החולפת, כאשר משחקי רבע הגמר יהיו מקבילים לסדרות בפלייאוף העליון. מכבי ת"א תתמודד מול עירוני אשקלון, הפועל ירושלים נגד הפועל חולון, מכבי חיפה היט מול עירוני נהריה וגלבוע/גליל נגד בני השרון.