שיחת פיוס לילית בין נתניהו לאובמה: הנשיא האמריקני אמר כי הוא "מצפה לנאום נתניהו"

בשיחה טלפונית שיזם נתניהו, ושהוגדרה "חיובית", דיברו השניים בין השאר, על כוונתו של נתניהו לשאת בשבוע הבא נאום מדיני בו הוא מתכוון לפרוס את קווי מדיניותו להשגת שלום וביטחון ■ ג'ורג' מיטשל, שליח אובמה למזה"ת, יבקר בישראל

חדשות 2 ב - MAKO / לחדשות 2 ב - 'רשת'

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית ברק אובמה שוחחו אמש בטלפון - כך נמסר מלשכת ראש הממשלה.

"השיחה, הייתה חיובית ועסקה בשורה של נושאים", אמרו בלשכה. נתניהו, שיזם את השיחה, עידכן בין היתר, את אובמה על כוונתו לשאת בתחילת השבוע הבא נאום מדיני, בו הוא מתכוון לפרוס את קווי מדיניותו להשגת שלום וביטחון.

מלשכת נתניהו נמסר כי "הנשיא אובמה אמר שהוא מצפה לשמוע בעניין את הנאום". בסיום שיחת הטלפון סיכמו שני המנהיגים להמשיך ולשמור ביניהם על קשר פתוח ורצוף. השיחה היתה על רקע המתיחות ששוררת לאחרונה בין ארה"ב לישראל, על רקע סוגיית הבנייה בהתנחלויות, ודרישתה של ארה"ב להפסיקה.

הלילה כבר נחת שליחו של אובמה למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, בישראל. הבוקר מיטשל ייפגש עם שר הביטחון אהוד ברק ובהמשך היום ייפגש מיטשל עם שר החוץ, אביגדור ליברמן. ביום רביעי הוא צפוי לערוך סדרת פגישות ברשות הפלסטינית.

אתמול כבר רמז שר הביטחון, אולי לקראת הפגישה עם שליח ארה"ב, על מה שיכול להתפרש כשינוי במדיניות ממשלת נתניהו. "אנחנו צריכים לברך את היוזמה להסדר אזורי שמביא אובמה", אמר ברק בפתח ישיבת מפלגתו. "הממשלה מחויבת לכל ההסכמים שחתמו ממשלות קודמות, ביניהם מפת הדרכים בה מופיע במפורש עיקרון שתי המדינות". עד עתה נמנעה הממשלה מלהתחייב לעיקרון זה.