המסחר באירופה ננעל בדשדוש במגמה מעורבת על רקע פרסום נתוני המאזן המסחרי בגרמניה: הדאקס איבד 0.2%

קרן בלקרוק עשויה לרכוש את חטיבת הקרנות של בנק ברקליס תמורת 12 עד 13 מיליארד דולר ■ היבוא לגרמניה התכווץ באפריל ב-5.8% - הירידה החדה ביותר מאז נובמבר 2008 ■ היצוא מגרמניה ירד ב-4.8%

המדדים המובילים באירופה ננעלו היום בדישדוש במגמה מעורבת, זאת, לאחר שבגרמניה התפרסמו נתוני המאזן המסחרי, מהם עולה כי היבוא התכווץ ב-5.8% באפריל - הירידה החדה ביותר מאז נובמבר 2008, והיצוא מהכלכלה הגדולה ביותר באירופה ירד ב-4.8%.

ברקע, פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם שבראשה עומד "מלך האג"ח", ביל גרוס, הודיעה כי "העתיד נראה רע" לרוב מדינות העולם, והעריכה שבנקים מרכזיים יימנעו השנה מהעלאת הריביות, הנושקות ברובן ל-0%.

"יעבור עוד זמן מה עד אשר הבנקים המרכזיים יעלו ריביות", כתב אנדרו בולס, דירקטור מנהל של פימקו בלונדון, באתר החברה."סימני ההתאוששות של כלכלות ברחבי העולם מצביעים על האטת קצב המיתון ולא על צמיחה". בשלוש עד חמש השנים הקרובות, צופים בפימקו "צמיחה עולמית חלשה יותר, בעיקר במדינות המתפתחות".

בורסת לונדון ננעלה כמעט ללא שינוי, על רקע התייצבות שוק הנדל"ן בבריטניה במהלך חודש מאי. דובר איגוד השמאים המלכותי בבריטניה, איאן פרי, אמר כי "נראה שהמשבר בשוק הנדל"ן עבר את שיאו וכי המחירים מתחילים להתייצב". פרי סייג עם זאת את האופטימיות שלו ואמר כי "חשוב לזכור כי ההיצע המצומצם בשוק הנדל"ן הוביל במידה רבה להתייצבות המחירים". נציין כי מספר הנכסים המוצעים למכירה בבריטנעיה ירד ב-35% בשנה עד למארס - הירידה השנתית הגדולה מזה חמש שנים.

הפוטסי 100 של לונדון ירד היום ב-0.07% ל-4,402.05 נק' ■ הדאקס של פרנרפורט נחלש ב-0.15% ל-4,997.02 נק' ■ הקאק של פריז עלה היום ב-0.14% ל-3,294.37 נק'

בזירת המטבעות, האירו מתחזק ב-0.97% ל-1.403 דולר והליש"ט מתחזקת ב-1.45% ל-1.6271 דולר.

בזירת המאקרו

מסקר של סוכנות RICS עולה כי מחירי הבתים בבריטניה התייצבו בחודש מאי. איגוד השמאים המלכותי בבריטניה פרסם כי 44.1% מהמתווכים דיווחו על ירידות במחירי הבתים בחודש מאי, השיעור הנמוך ביותר מזה 18 חודשים. 6% מהנשאלים אמרו כי מחירי הבתים עלו בעוד 52% מהנשאלים אמרו כי המחירים נותרו ללא שינוי. 42% אמרו כי המחירים ירדו מהחודש הקודם, השיעור הנמוך מאז נובמבר 2007.

העודף המסחרי של גרמניה התרחב ל-9 מיליארד אירו (12.45 מיליארד דולר) באפריל, לאחר שהיקף היבוא ירד בשיעור חד יותר מהיצוא. היקף היצוא ירד ב-4.8%, במונחים מתואמים עונתית, ל-63 מיליארד אירו. היקף היבוא התכווץ בשיעור חד יותר של 5.8% ל-53.9 מיליארד אירו - הירידה החדה ביותר מאז נובמבר 2008.

מניות בכותרות

יצרנית המכוניות האיטלקית פיאט , הודיעה היום כי לא תיסוג מכוונתה להתמזג עם יצרנית כלי הרכב קרייזלר שנמצאת בהליך פשיטת רגל, זאת, למרות הדחייה של אישור העסקה על ידי בית המשפט העליון בארה"ב.

קרן בלקרוק עשויה לרכוש את חטיבת הקרנות של ברקליס תמורת 12 עד 13 מיליארד דולר. כך מדווח מקור המקורב לשולחן המשא ומתן.

ענקית הכרייה BHP ביליטון הודיעה כי לא תמשיך בפיתוח של אתר כריית הפחם Haju שבאינדונזיה משום שהמהלך לא תואם את האסטרטגיה ארוכת הטווח של החברה. מניית ריו טינטו .

יצרנית מכוניות היוקרה, פורשה , נמצאת במגעים עם קרן השקעות מקטאר המעוניינית לרכוש 25% מחברת האחזקות של פורשה.

עיתון ביזנס סטנדרד מדווח כי רליאנס קומיוניקיישנס עומדת להעניק לאלקטל לוסנט חוזה בהיקף 500 עד 600 מיליון דולר לתפעול ומתן שירותים לחברה.

ישראליות באירופה

DGRE , החברה הבת של דלק נדל"ן הישראלית, תיגרע מהמסחר בבורסת ה-AIM של לונדון באמצעות הליך מחיקה (Delisting) שבו החברה מכריזה על עצמה כפרטית. להליך נדרשים 75% מכל בעלי המניות ולא רק מהניצעים. בעלי המניות נשארים בעלי מניות לא סחירות של חברה פרטית. יום המסחר האחרון במניה יהיה ב-16 ביוני.

MTI ווירלס דיווחה לבורסה של לונדון כי ב-5 ליוני, מוני בורוביץ רכש 30 אלף מניות במחיר של 10.5 פני למניה. בעקבות זאת, בורוביץ' הגדיל את אחזקותיו בחברה ל 0.22% ממניות החברה.

מניית אפ"י פיתוח מרכזת עניין, כאשר ברקע חברת אפ"י אירופה, החברה הבת הפרטית של אפריקה נכסים מקבוצת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, דיווחה היום (ג') כי, על התקדמות משמעותית לקראת השקתו של פרוייקט הדגל שלה ברומניה בחודש ספטמבר 2009, קניון אפי פאלאס קוטרוצ'ן.