נשיא איגוד יבואני הרכב: "אני מתחייב בשם כל חבריי היבואנים שכל מה שמגיע ללקוחות - הלקוחות יקבלו"

יקי אנוך לגלי צה"ל על המיסוי הירוק: "כל הטבת מס שתהיה תועבר לצרכנים. אין בזה ספק, ואין פה משחק. אין יבואנים שחומדים אותה לעצמם. זה הכיוון, ולפיו נפעל" ■ סמנכ"ל רשות המיסים בועז סופר "מגוחך שיבואן רכב אומר 'אל תדאגו, לא אעביר הטבת המס לצרכן'; הצרכנים יצביעו ברגליים"

"כל הטבת מס שתהיה תועבר לצרכנים. אין בזה ספק, ואין פה משחק. אין יבואנים שחומדים אותה לעצמם. זה הכיוון, ולפיו אנחנו נפעל" - כך אמר הבוקר (ג') לגלי צה"ל יקי אנוך, נשיא איגוד יבואני הרכב בישראל, בהתייחסו לפרטי "המיסוי הירוק" על רכב בישראל, שפורסמו אתמול ע"י רשות המיסים ומשרד האוצר.

"אמנם יש ירידה של 40% במכירות הרכב ביחס לשנה שעברה, אבל זה דומה למה שקורה בעולם", הוסיף אנוך. "ענף הרכב בכל העולם נמצא במשבר קשה מאד. אבל אין לזה קשר למיסוי הירוק. אני מתחייב ומבטיח בשם כל חבריי היבואנים שכל מה שמגיע ללקוחות - הלקוחות יקבלו".

"הצוות שהוקם לצורך המיסוי הירוק הוא חוצה משרדים, והוא הוציא בסופו של דבר תוצר לא רע. במידה מסוימת אנחנו יותר מתקדמים מארצות חו"ל", סיכם אנוך.

סמנכ"ל רשות המיסים, בועז סופר, אמר: "בכלי רכב 'נקיים' יחסית סדר הגודל של ההנחה יהיה כ-5,000 שקל לרכב של 110 אלף שקל. הרצון שלנו, באותו פלח שוק של משפחתיות, סופר מיני ומיני ואנים, הוא לתמרץ את כלי הרכב הפחות מזהמים. זאת המטרה, ואני חושב שהיא תושג".

- אתם לא יכולים לכפות את זה על היבואנים, נכון?

"נשמע ממש מגוחך שבא יבואן ואומר - אני אקבל הטבת מס, אכתוב על הטויוטה יאריס שהיא קבוצה 3, אבל אל תדאגו, לא אעביר את זה לצרכן. אני יכול להבטיח לכם שיבוא יבואן מתחרה ויפחית את המחיר בעצמו".

"האמירה שלפיה היבואנים שומרים את הטבת המס לעצמם קשורה לימים הראשונים בלבד, ולפעמים אפילו נשארת רק בתקשורת", אמר סופר. "הורדנו את שיעורי המס ל-75%. לא צריך להיות כלכלן דגול כדי להסתכל על רמת המחירים שירדה. אפשר להתווכח אם אחוז הגלגול הוא כך או אחרת, אבל אני סמוך ובטוח שיבואו יבואנים שירימו את הכפפה וימכרו מכוניות 'נקיות' מספיק".

"האיום שמשמיעים אולי חלק מהיבואנים 'לא נוזיל את הנקיים ונייקר את המזהמים' - בבקשה, שכל אחד יעשה מה שנראה לו, ואני מקווה שהצרכנים יצביעו ברגליים. הציבור יקבל את כל האינפורמציה ויוכל לראות מה יותר מזהם. אם בסוף יחליטו לשלם יותר על טויוטה יאריס - זאת החלטה שלהם", הוסיף.

"השקיפות מלאה לגמרי", המשיך סופר. "נפרסם בשבועות הקרובים, כמובן בתיאום היבואנים ובהסכמתם, את הטבלה. כולם יוכלו לגשת לדגם שיחליטו לרכוש, לראות באיזו דרגת זיהום הוא נמצא ומה הטבת המס שהרשות נותנת עליו. אי אפשר לייצר שקיפות גדולה מזאת", סיכם.