ברקליס קפיטל ממליץ למכור דולרים: "הדולר יגיע ל-3.79 שקלים; בנק ישראל יפסיק את רכישות המט"ח"

מאמינים שהעלייה האחרונה בדולר-שקל הייתה בבחינת "תיקון מוגזם" ■ ממליצים לקחת פוזיציית לונג על השקל, באמצעות רכישת אופציות PUT ל-3 חודשים על הדולר-שקל בסטרייקים של 3.7 ש' ו-3.76 ש'

"נותרים שוריים על השקל". אלו המילים שבחרו כלכלני בית ההשקעות ברקליס קפיטל בסקירתם העדכנית על שוק המט"ח, תוך שהם מתייחסים לשקל בכפיפה אחת עם האירו, הין היפני והליש"ט, וכאמור - מעדיפים את השקל כהשקעה אטרקטיבית.

"אנו מאמינים שנפילת השקל מתחילת החודש מרמה של 3.9 שקלים לדולר לרמה של 3.99 ש' לדולר היא "תיקון מוגזם" לגל העליות האחרון שפקד את השקל", מסבירים הכלכלנים. "אנו ממשיכים לדבוק בהערכה שחלה תפנית במסחר בדולר-שקל כאשר בודקים את הנתונים הכלכליים אשר מניעים את המגמה בטווח הבינוני".

על אילו נתונים מדברים בברקליס? ובכן, הכלכלנים מדברים על הכסף הזר ששב לזרום לתוך המשק הישראלי וגם על סימני התאוששות בצמיחה הכלכלית בישראל. בנק ישראל ממשיך לרכוש 100 מיליון דולר מדי יום (ו-50 מיליון דולר בימי שישי) על מנת לחזק את הדולר מול השקל כדי למזער את הפגיעה בייצוא הישראלי, אך בברקליס מאמינים כי "ההתערבות הממשלתית תיפסק כשהצמיחה הכלכלית תתאושש", והדבר צפוי, להערכתם, לחזק את השקל עוד יותר.

לפי המודלים הכלכליים של ברקליס, שער הדולר-שקל צריך לעמוד על 3.78, כלומר ירידה של כ-4.7% לעומת השער כיום. "אנו ממליצים לנקוט בפוזיציית לונג על השקל, באמצעות רכישת אופציות PUT ל-3 חודשים על הדולר-שקל בסטרייקים של 3.7 ו-3.76", אומרים האנליסטים.

[לאתר המט"ח]