ביהמ"ש הוציא הקפאת הליכים לחברת חרושת מתכת בית השיטה; חייבת 108 מיליון שקל

החברה, המעסיקה כ-120 עובדים, מייצרת כלים ומכונות בתחום החקלאות והמתכות ועוסקת בפרויקטים לפיתוח חקלאות ■ הנושה המרכזי הוא בנק הפועלים, לו חייבת החברה כ-17 מיליון דולר

בית המשפט המחוזי בנצרת הוציא צו הקפאת הליכים ל-90 יום לחברת חרושת מתכת בית השיטה (BHC), המעסיקה כ-120 עובדים ונקלעה לחובות של כ-108 מיליון שקל. עו"ד גיל הירשמן מונה כנאמן לחברה לתקופה זו. הקפאת ההליכים ניתנה גם נגד הערבים לחובות החברה.

מפעל "חרושת מתכת" מצוי בשליטת קיבוץ בית השיטה (51%), תום אחזקות (19%), תום בר אחזקות (18%) ואיכות שוקי הון (11%). המפעל מייצר כלים ומכונות בתחום החקלאות והמתכות, חלקי חילוף לקטפות כותנה, כלים חקלאיים ותחזוקת קטפות כותנה, ועוסק בפרויקטים לפיתוח חקלאות. עיקר ספקיה הם ישראלים אך רוב הלקוחות הם זרים.

בבקשה שהגישה החברה, באמצעות עו"ד עמוס קונפורטי, נאמר כי החברה צברה חובות של כ-27 מיליון דולר, רובם לבנקים (הפועלים, מזרחי-טפחות והבינלאומי). הנושה המרכזי הוא בנק הפועלים, לו חייבת החברה כ-17 מיליון דולר בגין יתרת חובה בעו"ש, הלוואות וחיוב כרטיסי אשראי וכן בגין ערבויות. הבנק הסכים לבקשת ההקפאה.

השופט עאטף עיילבוני הסמיך את הנאמן הירשמן לנהל את עסקי החברה לפי שיקול-דעתו תוך הסתייעות בהנהלתה, ובכלל זה להתקשר לפי הצורך בהסכמים עם ספקים, קבלני משנה ונותני שירותים, לגבות כספים מחייבים, להתקשר עם לקוחות, להעסיק אנשי מקצוע ולשלם להם שכר-טרחה, לפטר או להוציא לחופשה ללא תשלום חלק מעובדי החברה שאינם נדרשים לצורך הפעלת החברה באופן יעיל בתקופת ההקפאה, ולעשות כל פעולה שתשמר את החברה כ"עסק חי".

בהתאם להסכמת בנק הפועלים, הוא התיר לנאמן לקבל אשראי בסך 2 מיליון שקל כדי להפעיל את החברה.

עיילבוני ציין כי כספים או אשראים שיועמדו לחברה על-ידי בנקים לצורך המשך הפעלתה בתקופת ההקפאה, ייחשבו כחוב בעל עדיפות ראשונה בהחזר, יקדמו לכל שאר חובות החברה וישולמו מתוך נכסי החברה בעדיפות ראשונה על פני כל חוב אחר שלה, כאילו החברה מצויה בהליכי כינוס נכסים או פירוק.

השופט הורה לנאמן להגיש דו"ח ראשוני לבית המשפט בתוך 45 יום, יחד עם הגשת תוכנית ההבראה. (פש"ר 401/09).