לראשונה ב-2009: הנפט חצה את 70 הדולר לחבית וקבע שיא של 7 חודשים

בסיום המסחר בבורסת הסחורות עלה מחיר החוזה ב-2.8% ונקבע ב-70.01 דולר לחבית ■ לראשונה מאז ספטמבר העלתה סוכנות האנרגיה הלאומית את תחזית הביקוש העולמי ובארה"ב לשנת 2009

לראשונה מזה 7 חודשים טיפס הערב מחירו של החוזה העתידי על הנפט הגולמי בסנט אחד מעל ל-70 דולר לחבית לאחר שעלה ב-2.8% בבורסת הסחורות בניו יורק, לאחר יומייםשל ירידות בערכו. מאז חודש פברואר יותר מהוכפל מחירו של הנפט, כאשר העליות במחירו היו במקביל לעליות שנרשמו בשוק המניות - מהלך שמאותת על התאוששות ממשית בפעילות הכלכלית וצפי לעלייה גם בביקושים לנפט.

היום העלתה סוכנות האנרגיה האמריקנית (EIA) את תחזיותיה לביקוש העולמי בשנת 2009 ב-10,000 חביות ליום לעומת נתחזית הקודמת שפרסמה בבמאי. זוהי הפעם הראשונה מאז חודש ספטמבר האחרון בו מעלה סוכנות האנרגיה את הערכותיה ביחס לביקוש העולמי לנפט בשנת 2009. כמו כן העלתה הסוכנות את תחזיות הביקוש גם בקרב הצרכנים המובילים בארה"ב. עם זאת מחירו של הנפט עוד לא מצוי באמצע הדרך ביחס למחיר השיא שקבע ביולי בשנה שעברה אז התקרב מחירו ל-150 דולר לחבית.

"המידע שפרסמה ה-EIA מהווה סימן כי המצב מתייצב מצד הביקושים" אמר פיל פלין, אנליסט בחברת אלארון משיקגו.

תמיכה נוספת קיבל הנפט מהירידה בשערו של הדולר כנגד המטבעות המרכזיים, כאשר המשקיעים מתחבטים בשאלה האם השיפור שחל בכלכלה מצדיק העלאת ריבית לקראת סוף השנה. נזכיר כי מחר צפוי להתפרסם דו"ח המלאים השבועי בארה"ב.

[לציטוטי חוזים עתידיים]