ביהמ"ש הורה למתי כספי ורעייתו לפנות את ביתם השכור בכפר ורדים

זאת לאחר שכספי הפסיק לשלם את שכר הדירה בשל מחלוקת עם בעל הבית ■ זהו אחד מפסקי הדין הראשונים שניתנו בתביעות לפינוי שוכרים בהליך מהיר, לפי התיקון בתקנות סדר הדין האזרחי שיזם דניאל פרידמן

בית משפט השלום בחיפה הורה לזמר מתי כספי ולרעייתו רחל לפנות ב-1 ביולי את ביתם השכור בכפר ורדים, משום שהסכם השכירות הסתיים מבלי שהושגה הסכמה על חידושו, ובכל מקרה כספי הפסיק לשלם את שכר הדירה.

מדובר באחד מפסקי הדין הראשונים שניתנו בתביעות לפינוי שוכרים בהליך מהיר, לפי התיקון בתקנות סדר הדין האזרחי (פרק ט"ז4) שיזם בדצמבר שר המשפטים הקודם, דניאל פרידמן.

אורי גולן השכיר לזוג כספי בית בכפר האמנים למשך 3 שנים תמורת 750 דולר לחודש. באמצעות עו"ד חיים בשארי טען גולן כי תקופת השכירות הסתיימה ביולי 2008. כספי ביקש להישאר בבית והסכים להעלאת השכירות ל-4,200 שקל בחודש. אולם, מאחר שלא הגיעו להסכמה באשר לדרך התשלום (גולן דרש תשלום שנה מראש או לקבל בטוחות) - סוכם כי כספי יתפנה בסוף נובמבר וישלם עד אז את דמי השכירות להם הסכים.

כספי טען כי גולן משך אותו בניהול משא-ומתן בחוסר תום-לב, במטרה להעלות את דמי השכירות עוד יותר, כשהוא מנצל את העובדה שהוא יתקשה למצוא למשפחתו דירה חלופית בזמן אמת. הוא הסביר כי הפסיק לשלם שכירות כי גולן הודיע כי ההפקדות החד-צדדיות לחשבונו אינן מקובלות עליו, ולפיכך חיכה כספי להכרעה השיפוטית.

השופט יואב פרידמן ציין כי גם כספי מודה כי בהיעדר הסכמה על הארכת החוזה, עליו לפנות את המושכר. "לא ניתן לקבל כהנמקה משפטית, להבדיל מאנושית, שכספי ורעייתו אינם מפנים את הבית כדי לא לפגוע בבנותיהם ולהעתיק את מגוריהן ליישוב אחר, תוך ניתוקן מבית-הספר ומחברים. הסכם השכירות הסתיים, אין הסכמה לחידושו, ועל הנתבעים לפנות המושכר. בנוסף, בוודאי לא ניתן לקבל כי שוכר - אף שאינו משלם את דמי השכירות המינימליים שאינם שנויים במחלוקת - יוסיף וייוותר במושכר".

כספי חוייב בהוצאות בסך 3,000 שקל. (ת"א 08-12-11509).