הושגה הסכמה: השימועים בפרשות אולמרט יתקיימו עד סוף אוגוסט

לפי הסיכום, מזוז יערוך 4 ישיבות שימוע לכל 3 הפרשות - ראשונטורס, טלנסקי ומרכז ההשקעות ■ טרם נקבעו מועדים סופיים לשימועים ■ לאחרונה מתח בג"ץ ביקורת על המאבק שניהלו פרקליטי אולמרט לדחיית השימוע

לאחר מאבקים רבים, כולל עתירה לבג"ץ, הגיעו היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ופרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, להסכמה - לפיה השימועים ב-3 הפרשות בהן הוחלט להעמיד את אולמרט לדין יתקיימו עד סוף חודש אוגוסט.

לפי הסיכום העקרוני שהושג, מזוז יערוך 4 ישיבות שימוע לכל 3 הפרשות - "ראשונטורס", "מעטפות הכסף" (טלנסקי) ו"מרכז ההשקעות". טרם נקבעו מועדים סופיים לשימועים.

סניגוריו של אולמרט, עוה"ד אלי זהר, רועי בלכר ונבות תל-צור, ביקשו ממזוז לדחות את השימועים עד לאחר קבלת החלטות בכל פרשות אולמרט השונות וכן לקבל את חומרי החקירה לפני השימועים. לחלופין ביקש לדחות את השימועים עד לערב ראש השנה, החל באמצע ספטמבר.

בחודש שעבר מתח בג"ץ ביקורת על המאבק שניהלו פרקליטי אולמרט בניסיונם לדחות את מועדי השימוע, בשל הניתוח להסרת הגידול הסרטני שהוא עובר בארה"ב.

השופטים אדמונד לוי, אשר גרוניס ומרים נאור קבעו כי ההתחשבות בראש הממשלה עד כה היתה מעל ומעבר. " נחרדתי שכאשר יש תיקים של אנשים שהגישו ערעור לעליון, ושהדיונים שלהם תקועים לסוף שנת 2009, אנו מתעסקים פה בשטויות כאלה", רגז השופט לוי.

הביקורת הביאה את הסניגורים למשוך את העתירה.