התוכנית שהבריחה את הנהלת ITGI: הנפקת זכויות של 8 מיליון שקל

מנהלי החברה רצו להימנע מגיוס הון. צבי בומס, בעל השליטה, חשב אחרת ■ ההכרעה הביאה כנראה לעזיבתם של היו"ר יעקב גולדמן, המנכ"ל אפרי ארגמן וסמנכ"ל הכספים, אמיר לוברמן

לפני כשבוע וחצי סערה חברת ITGI, כאשר פרשו ממנה בזה אחר זה היו"ר יעקב גולדמן, המנכ"ל אפרי ארגמן וסמנכ"ל הכספים, אמיר לוברמן.

השלושה הסבירו אז את החלטתם לעזוב בניסוחים מאוד דומים של "חילוקי דעות עם מר צבי בומס, בעל השליטה בחברה (45%)". אולם מהות חילוקי הדעות לא הוסברה.

היום החברה, שנסחרת בבורסה תל-אביב לפי שווי של 26 מיליון שקל, פרסמה חלק מתוכניותיה להמשך הדרך, שכנראה גם מבארות את סלע המחלוקת שהוביל לדרמה מתחילת החודש. המדובר בהחלטה האם לגייס סכום כסף נוסף לחברה.

בומס הגביר מעורבות

החברה, שפעלה בשנה האחרונה תחת הערת עסק חי, זקוקה להון זה אם תרצה לבצע עוד מהלכי מו"פ וניסויים קליניים להתוויות נוספות למוצר, שעלולים להיות יקרים ומסוכנים.

האפשרות האחרת היא לנסות לייצב את החברה על בסיס המכירות, אשר כיום מגיעות להיקף של מיליוני שקלים בודדים.

ההנהלה, בראשות גולדמן, ארגמן ולוברמן, העדיפה את גישת ייצוב הפעילות על בסיס ההתוויות הקיימות. לעומתה, בומס, שהגדיל לאחרונה את מעורבותו בניהול החברה, העדיף את אפשרות הגיוס וההשקעה המוגברת במו"פ. הכף הוכרעה לטובת גישתו ובכך כנראה נסללה הדרך לעזיבת מנהלי החברה. רישום להתוויה נוספת

עוברים לשלב המעשי

התוכנית שפרסמה היום ITGI, היא למעשה המעבר לצד המעשי של ההכרעה בסוגיית הגיוס הנוסף. במסגרת זו היא מתכוונת לבצע הנפקת זכויות בהיקף של לפחות 8 מיליון שקל, כאשר בומס ישקיע מתוכם 4 מיליון שקל.

הנפקת זכויות כזו מראה על נטילת אחריות של בעל השליטה על עתיד החברה. מאידך, היא עלולה לדלל בעלי מניות שאינם יכולים כרגע להשתתף במהלך.

כמו-כן, הודיעה החברה כי תפעל לרישום המוצר שלה לטיפול במפרצות של כלי דם (התנפחויות מקומיות של דפנות כלי הדם, שעלולות לגרום להתפוצצות כלי הדם), לשימוש גם בכלי דם במוח.

ITGI מפתחת סטנטים שייחודם בכך שהם מצופים ברקמת חיה. בזכות היותם מכוסים לגמרי בממברנה (בשונה מהסטנטים המוכרים שצורתם כקפיץ), יכולים הסטנטים הללו לשמש כמעין טלאי בצורת שרוול לכלי דם פגועים.

כך למשל, הסטנט המכוסה יכול לחסום חור שנוצר בכלי הדם בעת צנתור, לבודד את הדם ממפרצת של כלי הדם וכן לבודד את הדם מרובד טרשתי המצטבר על-גבי מעקף שהושתל בניתוח מעקפים.