הראלי בשווקים האירופיים נמשך גם היום בהובלת מגזר האנרגיה: הפוטסי עלה ב-0.8% והדאקס טיפס ב-1.2%

קרן המטבע הבינלאומית העלתה את תחזית הצמיחה העולמית לשנה הבאה ל-2.4% לעומת התחזית הקודמת שניתנה באפריל שהעריכה צמיחה עולמית של 1.9% בלבד ■ קרדן NV עלתה ב-1.1%

המדדים המובילים באירופה נסגרו גם היום בעליות שערים לאחר שסוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA), המייעצת ל-28 מדינות ברחבי העולם, עדכנה מעלה את תחזית הביקושים לנפט בשנת 2009 ב-120 אלף חביות ל-83.3 מיליון חיבות ליום. זאת בעיקר בשל צפי לעליית הביקושים בסין וארה"ב. מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה ביולי עולה ב-1% ל-72.06 דולר לחבית, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

בעניין המשבר העולמי, חבר בכיר בבנק המרכזי של אירופה (ECB), כריסטיאן נוייר, העריך כי הכלכלה העולמית עשויה לחזור ולצמוח בין סוף השנה הנוכחית לאמצע שנת 2010. נוייר לא דיבר על המדיניות המוניטרית המתוכננת של ה-ECB. עם זאת, נוייר הזהיר מפני פגיעה בסיכויי הצמיחה ובצריכה הפרטית לאור העלייה בשיעורי האבטלה ברחבי העולם, בעוד שירידת המחירים הנמשכת עשויה להגדיל את כוח הקנייה הפרטית (PPP).

והחדשות הטובות ממשיכות לזרום גם מכיוונה של קרן המטבע הבינלאומית שמעלה את תחזית הצמיחה העולמית ל-2010. התחזית הנוכחית היא לצמיחה של 2.4% בכלכלה העולמית בשנה הבאה, בעוד שבתחזית הקודמת שניתנה באפריל עמדה על 1.9% בלבד.

בזירת המטבעות, פרופסור נוריאל רוביני, מי שצפה את המשבר הכלכלי העולמי, אמר כי "ההגמוניה של הדולר כמטבע הרזרבות העולמי צפויה להעלם במהלך הזמן", והוסיף "אנו צפויים לראות מטבעות אחרים שישמשו את כלכלות העולם כמטבעות המובילים את אגירת הרזרבות". עם זאת ציין רוביני כי מהלך זה אינו צפוי לקרות בין לילה, וכי "בתחילה לא יהוו המטבעות השונים תחרות ממשית לדולר, מעמדו ההגמוני של הדולר יעלם במהלך הזמן".

הפוטסי הלונדוני טיפס ב-0.84% ■ הקאק הצרפתי הוסיף 0.59% ■ הדאקס הגרמני עלה ב-1.22%

בזירת המטבעות, האירו עולה ב-0.74% ל-1.4088 דולר והליש"ט מוסיפה 1.1% ל-1.6588 דולר.

בזירת המאקרו

דוח התעסוקה שהתפרסם היום בצרפת הצביע על המשך ההידרדרות בשוק התעסוקה ועל ירידה של 1.2% בשיעור התעסוקה. נתוני התעסוקה החלשים רק מחזקים את הסברה כי הצמיחה תשוב לאזור רק בשנה הבאה.

סקר BoE/GfK NOP הבודק את תחזיות האינפלציה של הבריטים, הצביע על כך שמרבית הבריטים העריכו כי שיעור האינפלציה נפל ל-4% בחודש שעבר מ-4.2% בחודש פברואר. זאת כאשר שיעור האינפלציה האמיתי בבריטניה עמד על 2.3% בחודש אפריל.

מניות בכותרות

מניית ריו טינטו עלתה ביותר מ-20% בין ה-4 ל-10 ליוני. החברה הציעה לצ'ינלקו הסינית חלק במיזוג המתוכנן עם ענקית הכרייה BHP ביליטון .

מניות הבורסה של לונדון, LSE , חברת הפרייווט אקוויטי 3I וחברת האינסטלציה וולסלי , יצורפו למדד פוטסי 100 של לונדון, במסגרת רענון רבעוני של המניות המרכיבות את המדד החשוב ביותר בבורסה של לונדון.

גוף מייעץ בארה"ב העריך כי התרופה האנטי פסיכוטית Seroquel של חברת אסטרזנקה מתאימה לטיפול בילדים.

מניות האנרגיה בריטיש פטרוליום ורויאל דאטש של מרכזות עניין על רקע עליית מחיר הנפט שנסחר מעל רף 72 הדולר לחבית.

ישראליות באירופה

קרדן אן.וי ריכזה עניין לאחר שהודיעה הבוקר כי GTC Holdings, חברה בת של החברה, ביטלה פרויקט בניה למשרדים ומגורים שהיתה צריכה לבנות במשותף עם חברה אחרת בעיר פונה שבהודו.

בייטמן ליטווין של בני שטיינמץ ריכזה עניין במקביל לשאר חברות הסחורות בעולם.