גל עיקולי הבתים בארה"ב לא שוכך: "ב-3 החודשים האחרונים התקבלו כמעט מיליון בקשות לעיקולים; זהו מספר חסר תקדים"

כך לפי נתוני RealtyTrack, העוקבת אחר עיקולי הבתים בארה"ב ■ תכניתו של ממשל אובמה להקל על בעלי הבתים העומדים בפני עיקול טרם הגיעה לידי יישום

המשבר בשוק הדיור האמריקני מסרב לגווע. מנתונים שפורסמו אמש בארה"ב עולה, כי מספר הבקשות לפתוח בהליכי עיקולי בתים ירד אמנם בחודש מאי, אולם עדיין מדובר במספר ה-3 הגבוה ביותר אי פעם. מספר הבקשות לעיקולים ירד במאי ב-6% לעומת אפריל, אך בהשוואה למאי 2008 זינק מספר הבקשות ב-18%.

את הנתונים פרסמה RealtyTrack, העוקבת אחר עיקולי הבתים בארה"ב. ריק שרגה, סמנכ"ל בכיר ב-RealtyTrack, ציין כי "ב-3 החודשים האחרונים התקבלו כמעט מיליון בקשות לעיקולי בתים. זהו מספר חסר תקדים בכל קנה מידה".

אחד מכל 398 בעלי בתים בארה"ב נכנס למעגל עיקולי הבתים בחודש מאי. תהליך העיקול מתחיל בהודעה שנמסרת לבעל הבית בעקבות פיגורים בתשלומי המשכנתא, ולאחר מכן ביתו מוצע למכירה פומבית. המיתון בשוק הדיור האמריקני עומד במרכז המשבר הכלכלי בארה"ב ובעולם, ואנליסטים רבים מעריכים כי כל עוד שוק הדיור האמריקני לא יתייצב, קשה יהיה לחזור לפסי צמיחה כלכלית ברת קיימא.

בתחילת חודש מארס הודיע ממשל אובמה כי בכוונתו להילחם בתופעת עיקולי הבתים על ידי הקלות במתן מימון מחדש ללווים שנקלעו לקשיים. עם זאת, התכנית טרם הגיעה לשלבי יישום. בינתיים ב-RealtyTrack צופים שהשנה תסתיים עם כ-4 מיליון בקשות לעיקולים, לעומת 3.1 מיליון בקשות בשנה שעברה. לטענתם, בשנה "נורמלית" היו מתקבלות רק 800 אלף בקשות לעיקולים.