אפריקה נכסים השלימה מכירת נכסי מגדל היובל ומעונות הסטודנטים בירושלים: התחייבויות החברה יקטנו ב-760 מיליון שקל

החברה מכרה את הנכסים לקרן בריטית בהפסד של 83.5 מיליון שקל ■ מתכננת להקים חניון גדול במגדל היובל שיוסיף מאות מקומות חניה

אפריקה נכסים , החברה הבת של אפריקה ישראל בשליטת לב לבייב, השלימה את עסקת מכירת 51% מחברת מחצית היובל תמורת 135 מיליון שקל. מחצית היובל מחזיקה בבעלותה את מגדל היובל בת"א (המושכר ברובו למשרדים ממשלתיים) ופרויקט מעונות הסטודנטים בירושלים, כאשר שווי נכסים אלה המשתקף מן העסקה הינו כמיליארד שקל. בעקבות העסקה, תקטן מצבת ההתחייבויות של החברה ב-760 מיליון שקל.

אפריקה רכשה את הזכויות במגדל היובל במאי 2007 תמורת 517 מיליון שקל. כשהגיעה לידי החלטה למכור את חלקה במגדל, היא ניהלה מו"מ עם חברות הביטוח ואלה הציעו לה 700 מיליון שקל. אפריקה דחתה את ההצעה בטענה שהמחיר נמוך מדי - והמו"מ התפוצץ. בסופו של דבר, החברה מכרה בינואר האחרון את זכויותיה בנכס לקרן בריטית במחיר נמוך עוד יותר - 433.5 מיליון שקל.

מיקומו של מגדל הקריה נחשב מצוין בשל סמיכותו לקריה הצבאית, למגדלי עזריאלי ולציר תנועה מרכזי. אלא ששיווק המשרדים בו נתקל בקשיים בשל בעיות גישה לקומות העליונות, המיועדות לשוק הפרטי, ובשל מחסור במקומות חנייה. בנוסף, משרדים יוקרתיים נרתעים לרוב מלשכור שטחים הסמוכים למשרדים ממשלתיים.

אפריקה נכסים תמשיך לנהל את נכסי מחצית היובל גם לאחר מכירתם, תמורת דמי ניהול. החברה מתכננת להקים במתחם מגדל היובל חניון גדול נוסף שיוסיף מאות מקומות חניה לאלו הקיימים כיום, כך שעם השלמתו יהיו למגדל 1,300 מקומות חניה.

איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל, בירך על העסקה ואמר כי "אין מדובר רק במימוש נכסים אלא בהתקשרות עם שותף אסטרטגי בתחום הנכסים המניבים בקבוצה. אפריקה ישראל ממשיכה לקדם את העסקאות עליהן חתמה מתחילת השנה ותביא אותן להשלמה במועדים ובתנאים כפי שנקבעו".