מרכזי הקמעונאות בשנגחאי ובייג'ינג נכנסו לראשונה לרשימת 50 אזורי הקמעונאות המובילים בעולם

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] ירון זילבר, מנכ"ל חטיבת הפיתוח העסקי בסין של זיו האפט SHENG-BDO בסקירה של האירועים הכלכליים המרכזיים בסין

בנק התעשיה והמסחר של סין (ICBC), שהוא הבנק במוביל בעולם (על פי שווי שוק) מתעתד להשקיע 73 מיליון דולר ברכישת 70% מהבעלות על הפעילות הקנדית של בנק East Asia , שבסיסו בהונג קונג. זוהי פעילות רכישה ראשונה של הבנק הסיני בחו"ל.

מדד מנהלי הרכש בסין (PMI) עמד בחודש מאי על 53.1 חודש שלישי ברציפות, מאז פרוץ המשבר (ספטמבר 2008) של מדד מעל 50, המייצג התרחבות. מדד הזמנות הרכש החדשות מיצוא עבר לראשונה את קו 50 במאי ואילו מדד הזמנות הרכש הכללי שמר על חודש שני ברציפות מעל 56.

טכנולוגיה והי טק

יצרנית האלקטרוניקה היפנית Sharp מקיימת מו"מ מתקדם עם שותף סיני להקמת מפעל לייצור פאנלים LCD בסין. הקמת המפעל המתוכנן תהווה חריגה ממדיניותה המוצהרת של שארפ לשמר ייצורם של מוצרי הגרעין של החברה ביפן בלבד.

ספקית הטלקום המובילה בשנגחאי, חברת Shanghai Telecom, מתכננת להשקיע 3.8 מיליארד דולר בהרחבת תשתית ושרותי האינטרנט המהיר לתושבים ולמרכזי התעשיה בעיר. מספר בתי האב המחוברים לתשתית התקשורת אופטית (בפוטנציאל מהירות חיבור של 100MBS) צפוי לעמוד על 750,000 בסוף שנה זו ולגדול להיקף של 1.5 מיליון בשנה הבאה ולמעל 3 מיליון בשנת 2011.

תעופה, תחבורה ולוגיסטיקה

יצרנית מכוניות היוקרה, חברת בנטלי מוטורס, הודיעה כי תשקיע 44 מיליון דולר בהרחבת פעילותה בסין, כולל הגדלה פי 3 של מספר מרכזי המכירות שלה בסין. החברה מתכננת להגדיל מכירותיה מהיקף של 407 יחידות אשתקד להיקף של 1,000 רכבים בשנת 2014.

זכויות יוצרים

חברת JK Sucralose Inc. הסינית, שהיא היצרנית והיצואנית המובילה בסין של ממתיקים זכתה במשפט מול יצרנית הסוכר האמריקאית הגדולה Tate & Lyle בנושא הגנת זכויות יוצרים (IP). החברה הסינית הצטרפה ביוזמתה לשלוש חברות סיניות אחרות שהואשמו ע"י החברה האמריקאית ועמדתן המשותפת כי לא הפרו את זכויותיה של החברה האמריקאית התקבלו ע"י ביהמ"ש בארה"ב.

נדל"ן, צריכה ומסחר

היקף שוק מוצרי היוקרה (Luxury market) בסין עודנו צנוע ועומד כיום על 8 מיליארד דולר (רק כ-3% מהשוק העולמי). עם זאת קצב הגידול של שוק היוקרה בסין מהיר מאוד (25% אשתקד ביחס לקפאון בשוק העולמי) ועל פי הערכות חברת היעוץ הבינ"ל Bains & Co. תשמור סין על קצב צמיחה מהיר של 7% השנה (בהשוואה לירידה צפויה של 10% בשוק העולמי).

מרכזי הקמעונאות המובילים בערים שנגחאי ובייג'ינג נכנסו לראשונה לרשימת 50 אזורי הקמעונאות המובילים בעולם, בעלות השטח. עלות השכירות השנתית של מ"ר ברחוב Nanjing בשנגחאי עומדת כיום על 804 דולר (מקום 37 בעולם) ואילו השכירות השנתית של מ"ר במרכז הקניות CWTC בבייג'ינג עומדת על 643 דולר (מקום 50 בעולם). את הנתונים מפרסמת חברת Collier הבינ"ל.

ירון זילבר, מנכ"ל חטיבת הפיתוח העסקי בסין של זיו האפט SHENG-BDO: