האתגר הגדול של יולי אדלשטיין

הוא נותר השבוע ללא יו"ר, ללא מליאה, ללא התקדמות ברפורמה ובלי גיבוי מהאוצר

רק חודשיים בתפקיד השר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור, ויולי אדלשטיין יצטרך בקרוב מאוד לקבל הכרעות. נכון להיום הוא נשאר בלי כלום: יו"ר הרשות, משה גביש, מי שהיה בכוחו לקדם את הרפורמה, הודיע על התפטרותו שתיכנס לתוקף בסוף החודש. בינתיים, הרפורמה לא ממש מתקדמת, כך לפחות על-פי דיווחי היו"ר המתפטר, בהתבסס על שלושת החודשים האחרונים.

לא בכדי ביקש אדלשטיין מגביש לשקול ללוות את המשך הרפורמה ברשות, אם לא כיו"ר אז לפחות כיועץ, עד למינויה של מליאה חדשה לרשות השידור ועד בכלל. אדלשטיין מבין כי גביש, שהוגדר לא פעם כ"בולדוזר" הוא כנראה היחיד שיוכל להזיז משהו.

למרות שאדלשטיין הצהיר מהיום הראשון לכניסתו לתפקיד כי הוא נחוש לקדם את הרפורמה, בפועל כאמור לא קרה דבר במהלך החודשים האחרונים. גביש הבהיר השבוע כי למעט התמיכה והנחישות של אדלשטיין לקדם את הרפורמה - הוא לא שמע דבר משר האוצר או מפקידי האוצר בעניין ההסכמים. לדבריו, ההחלטה בדבר הרפורמה צריכים להתקבל בדרגים של ראש הממשלה ושר האוצר.

הגרעון גדל

יתרה מזו: גביש הציג תמונה עגומה למדי, והבהיר כי הגרעון של הרשות עומד על 40-50 מיליון שקל, וכי בימים אלו מתחילה הרשות לעכב תשלומים לספקים. לפי גביש, במידה והאוצר לא יעביר לרשות את כספי האגרה יגיע הגרעון ל-100 מיליון שקל.

אדלשטיין צריך כעת לפעול במלוא המרץ בכדי לרתום את משרד האוצר ואת ראש הממשלה ליישום הרפורמה. אדלשטיין עצמו מודע היטב, כבר מיום כניסתו לתפקיד, למצב החוקי בו מתפקדת כיום מליאת רשות השידור (עד היום טרם מונתה מליאה חדשה לרשות למרות שהמליאה היוצאת סיימה תפקידה לפני מספר חודשים).

עתה על אדלשטיין להפשיל שרוולים ולהתחיל להניע את המנועים, שדממו השבוע. זהו אולי האתגר הגדול ביותר שהיה לאדלשטיין בחייו הפוליטיים. בשבועות הקרובים נדע אם הוא יצליח היכן שרבים כל כך נכשלו. *