בזק לבית המשפט: דפי זהב גנבה את מאגר המידע שלנו; דפי זהב: זו זכותנו החוקית

לדברי בזק, נודע לה באחרונה כי דפי זהב מפעילה אתר אינטרנט בכתובת WWW.PHONEBOOK.CO.IL, שבמסגרתו היא מאפשרת לאתר נתונים אודות מנויי בזק לפי הקשת שמו של המנוי הרלוונטי באתר

סכסוך בין בזק לדפי זהב בעניין חוקיות השימוש שעושה דפי זהב במאגר המידע והנתונים על מנויי בזק, המצוי באתר האינטרנט של בזק WWW.B144.CO.IL.

לדברי בזק, נודע לה באחרונה כי דפי זהב מפעילה אתר אינטרנט בשם המתחם WWW.PHONEBOOK.CO.IL, במסגרתו היא מאפשרת איתור נתונים אודות מנויי בזק, לפי הקשת שמו של המנוי הרלוונטי באתר. זאת, תוך העתקה ממאגר המידע מהאתר של בזק באמצעות פריצת מנגנוני האבטחה שלו.

בזק טוענת כי הפריצה התבצעה על-ידי תוכנת מחשב ובאמצעות שליחת מספר עצום של שאילתות סדרתיות ושימוש בכתובות IP וירטואליות. היא מאשימה את דפי זהב בעבירות לפי חוק המחשבים וחוק זכות יוצרים ובפגיעה חמורה במוניטין שלה, כמי שמסוגלת לשמור על פרטיות מנוייה.

במכתב תגובה ששלחה לבזק, מכחישה דפי זהב כי היא מפרה את החוק בפעולותיה. לדבריה, המידע באתר שלה כולל מידע אודות מנויי הטלפון הגלויים של בזק ושל אחרים, המכיל רק את הפרטים הבאים: שם, כתובת ומספר הטלפון. לטענתה, לבזק אין כל זכויות ברשומות הטלפון הללו והיא מחויבת ביצירתו והעמדתו לרשות הציבור מכוח החוק.

דפי זהב מאשימה את בזק בניסיון להסתיר את רצונה לשמור בידה כוח מונופוליסטי, כך שהיא תהיה הגורם היחיד המאפשר לציבור המשתמשים לקבל שירותי מודיעין לאיתור מספרי טלפון בתנאים ובמחירים הנקבעים על-ידי בזק ללא כל תחרות. לדבריה, בזק מבקשת למנוע תחרות מסחרית הוגנת, תוך ניצול לרעה של הכוח המונופוליסטי שבידה.

דפי זהב מדגישה כי בכוונתה לעשות שימוש ברשומות המידע בהיקף ארצי מלא.

בזק ביקשה מהמחוזי בת"א להוציא צו מניעה זמני האוסר על דפי זהב מלהפעיל את האתר שלה, במסגרתו היא מאפשרת חיפוש נתונים אודות מנויי בזק, תוך שימוש במאגר המידע של בזק. ואולם, השופט יהודה זפט החליט כי הבקשה לא תטופל, כל עוד בזק לא הגישה תביעה.