הערכות: בעלי השליטה בבזק מבקשים לממש חלק ממניותיהם

בנק ההשקעות ג'יי פי מורגן פנה למספר גופים מוסדיים בשוק ההון והציע להם לרכוש חבילת מניות של בזק ■ הגורמים שקיבלו פניות אמרו ל"גלובס" כי בעלי המניות מעוניינים להראות שהם מממשים חלק מההשקעות שלהם לטובת בעלי המניות

בנק ההשקעות ג'יי פי מורגן פנה למספר גופים מוסדיים בשוק ההון והציע להם לרכוש חבילת מניות של בזק. כך נודע ל"גלובס". ככל הנראה, מדובר ברצון של בעלי המניות בחברת התקשורת לממש חלק מההשקעה שלהם בחברה. ג'יי פי מורגן משמש כבנק ההשקעות של חיים סבן, מבעלי בזק, והוא גם ליווה את סבן בעת שגובש גרעין השליטה בחברה. בכל מקרה, לא מדובר בחבילת מניות גדולה או במכירת גרעין השליטה, למרות שבשנה האחרונה פורסמו מספר ידיעות בנושא.

תשואה של כ-60%

גורמים שקיבלו פניות בעניין חבילת המניות אמרו ל"גלובס" כי אחת הסיבות שבעלי המניות רוצים למכור חבילות כאלה היא משום שהם מעוניינים להראות שהם מממשים חלק מההשקעות שלהם לטובת בעלי המניות. הדברים אמורים בעיקר לגבי קרן אייפקס, שיחד עם חיים סבן, מחזיקה ברוב המניות המרכיבות את גרעין השליטה בבזק. אייפקס היא קרן השקעות שמממשת נכסים לאחר שהשביחה אותם וטווח ההשקעה שלה בחברות מוגבל למספר שנים. בסך הכל, נחשבת ההשקעה בבזק למוצלחת והניבה תשואה של כ-60% לבעלי המניות, מאז נרכש גרעין השליטה בחברה בסוף 2005.

עיתוי הפנייה של ג'יי פי מורגן נראה הגיוני משום שבימים אלה מנסה כונס הנכסים של מניות גד זאבי בבזק למכור את מניותיו (17.47%) והוא ממתין לאישור ביהמ"ש. בינתיים זאבי ביקש רשות להגיב למהלך המכירה ולשם כך הסכים ביהמ"ש להמתין עד סוף החודש על מנת שיוכל להגיב. ייתכן ובעלי המניות בבזק מעוניינים לנצל את המומנטום ולהציע חלק ממניותיהם לפני שהכונס יציע למכירה את מניות זאבי.

בעלי השליטה בבזק - סבן, אייפקס וארקין - מחזיקים כ-40% מהמניות בחברה. על פי החוק, הם חייבים להחזיק 30%, כלומר אין מניעה חוקית שהם לא ימכרו חלק מה-10% שרכשו לפני כשנה. אייפקס וסבן הכחישו שג'יי פי מורגן פנה מטעמם לגופים מוסדיים והציע חבילת מניות שלהם למכירה.