גליל מדיקל תובעת מאנדוקר להשלים את המיזוג עימה

זאת, למרות שהסיבה להפרת החוזה הייתה ככל הנראה אי עמידה בתנאי ההגבלים העסקיים ■ אנדוקר הודיעה לפני כשבוע על ביטול המיזוג ועל הסכמתה במקביל להצעת רכש מטעם חברת EST Healthtronics, לפי שווי של 16 מיליון דולר

חברת Galil Medical הישראלית תובעת את חברת Endocare האמריקנית במטרה להכריח אותה לבצע את הסכם המיזוג שחתמה עימה בנובמבר 2008.

אנדוקר הודיעה לפני כשבוע על ביטול המיזוג ועל הסכמתה במקביל להצעת רכש מטעם חברת EST Healthtronics, לפי שווי של 16 מיליון דולר. האחרונה מחזרת אחריה כבר שנים, כולל הצעת רכישה באוגוסט האחרון לפי שווי של 27 מיליון דולר, לה סירבה אנדוקר, תוך העדפת המיזוג עם גליל.

גליל טוענת כי אנדוקר הסבירה לה את ביטול העסקה בכך שאינה מצליחה לקבל את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים בארה"ב. מקורבים לגליל אף רמזו השבוע ל"גלובס", כי EST, שחיזרה אחר אנדוקר, הפעילה לובי במשרד הממונה על ההגבלים, כדי למנוע את העסקה.

גליל טענה היום כי אנדוקר אינה יכולה לטעון כי הממונה מתנגד לעסקה. לדבריה, נציגי הממונה הצהירו בעבר שאין להם עמדה ברורה בעניין המיזוג, שנציג אחר אף אמר שאין סיבה לטעון שהמיזוג אינו חוקי וכי אם יש למישהו התנגדות, עליו להגיש תביעה רשמית בבית המשפט. "גליל מחויבת לסיום המוצלח של החקירה של משרד ההגבלים", קבע מרטין ג' אמרסון, נשיא ומנכ"ל גליל.

ההחלטה של אנדוקר בשבוע שעבר להימכר ל-EST, הפתיעה את גליל, אך זו התעשתה ועתה היא תובעת את השלמת ההסכם. אנדוקר וגליל היו אמורות להתמזג במיזוג בין כמעט שווים (בעלי מניות גליל היו אמורים להחזיק 48% מהחברה הממוזגת ואנדוקר 52%), בשווי נומינלי של 10 מיליון דולר כשמאוחר יותר הייתה אמורה החברה הממוזגת לגייס הון נוסף.

תוכניות המיזוג הובילו לכך שגליל הפחיתה את פעילותה הניהולית והשיווקית ומספר מנהלים עזבו. לא סביר שגליל תוכל לחייב את אנדוקר להתמזג איתה, אך הגיוני כי תקבל בסופו של דבר פיצוי דרך מבית המשפט ואף לעקב את מכירת אנדוקר ל-EST.